Changes in self-estee m of pupils assessed Changes in self-esteem of pupils assessed by Rosenberg Self-esteem scale (RSES)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33154157" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33154157 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Změna sebehodnocení u žáků druhého stupně posuzovaná na základě Rosenbergovy škály sebehodnocení (RŠS )
Original language description
Sebehodnocení je jedna z komponent našeho celkového sebepojetí. Jedná se o osobnostní charakteristiku, která vypovídá o vlastní sebeúctě, sebepřijetí anebo o respektu k sobě samému. Příspěvek se zaměřuje na objasnění úrovně sebehodnocení a na jeho změnyv odstupu 13 měsíců u žáků druhého stupně základní školy. V práci je obsažen teoretický podklad sebehodnocení včetně vlivů na něj působících. V průběhu adolescence dochází k značnému výkyvu této osobnostní charakteristiky. Ve výzkumné části jsou uvedenéhodnoty, které dokládají, jak se úroveň sebehodnocení odlišuje s 13měsíčním odstupem, a to jak z hlediska pohlaví, tak z pohledu jednotlivých věkových kohort. Příspěvek je v první části zaměřen na deskripci sebehodnocení. Nástroj, který byl zvolený, k posouzení této osobnostní charakteristiky je Rosenbergova škála sebehodnocení. V druhé části práce je charakterizována metodologie výzkumu, výsledky z testového a retestového šetření včetně diskuze daných zjištění. Do prvního šetření bylo z
Czech name
Změna sebehodnocení u žáků druhého stupně posuzovaná na základě Rosenbergovy škály sebehodnocení (RŠS )
Czech description
Sebehodnocení je jedna z komponent našeho celkového sebepojetí. Jedná se o osobnostní charakteristiku, která vypovídá o vlastní sebeúctě, sebepřijetí anebo o respektu k sobě samému. Příspěvek se zaměřuje na objasnění úrovně sebehodnocení a na jeho změnyv odstupu 13 měsíců u žáků druhého stupně základní školy. V práci je obsažen teoretický podklad sebehodnocení včetně vlivů na něj působících. V průběhu adolescence dochází k značnému výkyvu této osobnostní charakteristiky. Ve výzkumné části jsou uvedenéhodnoty, které dokládají, jak se úroveň sebehodnocení odlišuje s 13měsíčním odstupem, a to jak z hlediska pohlaví, tak z pohledu jednotlivých věkových kohort. Příspěvek je v první části zaměřen na deskripci sebehodnocení. Nástroj, který byl zvolený, k posouzení této osobnostní charakteristiky je Rosenbergova škála sebehodnocení. V druhé části práce je charakterizována metodologie výzkumu, výsledky z testového a retestového šetření včetně diskuze daných zjištění. Do prvního šetření bylo z
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
ČESKO-SLOVENSKÁ PSYCHOLOGICKÁ KONFERENCE (NEJEN) PRO DOKTORANDY A O DOKTORANDECH; Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-4694-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
229-235
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Feb 4, 2015
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—