The social desirability in the selection interview
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33156789" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33156789 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální desirabilita u výběrového pohovoru
Original language description
Cílem práce je zkoumat sociální desirabilitu v průběhu výběrového pohovoru a možnosti její detekce za použití testových metod a na základě interview. Ve výzkumu porovnáváme výsledky sebeposuzujícího dotazníku administrovaného při výběrovém pohovoru s nezávislým hodnocením ze strany zkušených personalistek. K měření sociální desirability jsme použili metodu The Balanced Inventory of Desirable Responding (BIDR). Jedná se o v zahraničí široce využívaný nástroj pro měření sociální desirability, který se skládá ze dvou škál Self-deceptive enhancement a Impression management. Výzkum probíhal v personální agentuře. Respondenty byli uchazeči o pozice specialistů či manažerů. Zjistili jsme pouze slabý vztah mezi hodnocením ze strany personalistek a výsledky použitých výzkumných metod. V příspěvku analyzujeme možné příčiny těchto zjištění, porovnáváme je s předchozími výzkumy na toto téma a zabýváme se dalšími možnostmi zkoumání v této oblasti.
Czech name
Sociální desirabilita u výběrového pohovoru
Czech description
Cílem práce je zkoumat sociální desirabilitu v průběhu výběrového pohovoru a možnosti její detekce za použití testových metod a na základě interview. Ve výzkumu porovnáváme výsledky sebeposuzujícího dotazníku administrovaného při výběrovém pohovoru s nezávislým hodnocením ze strany zkušených personalistek. K měření sociální desirability jsme použili metodu The Balanced Inventory of Desirable Responding (BIDR). Jedná se o v zahraničí široce využívaný nástroj pro měření sociální desirability, který se skládá ze dvou škál Self-deceptive enhancement a Impression management. Výzkum probíhal v personální agentuře. Respondenty byli uchazeči o pozice specialistů či manažerů. Zjistili jsme pouze slabý vztah mezi hodnocením ze strany personalistek a výsledky použitých výzkumných metod. V příspěvku analyzujeme možné příčiny těchto zjištění, porovnáváme je s předchozími výzkumy na toto téma a zabýváme se dalšími možnostmi zkoumání v této oblasti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-4694-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
163-172
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc, Česká republika
Event date
Feb 4, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—