All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Relevance of Jungian Psychological Types for Music Reception and Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F21%3A73612057" target="_blank" >RIV/61989592:15210/21:73612057 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.kuv.upol.cz" target="_blank" >https://www.kuv.upol.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Relevance Jungových psychologických typů pro hudební recepci a výchovu

  • Original language description

    Carl Gustav Jung svými analýzami nevědomých procesů dalece překročil rámec psychoanalýzy, a to také svou koncepcí psychologických typů, které jsou určeny preferencí psychických funkcí (cítění, myšlení, intuice a vnímání). Tento model byl později převeden do inventáře Myers Briggs Type Indicator (MBTI), který charakterizuje výsledné osobnostní typy včetně jejich profesního směřování. Můžeme se tedy ptát: vypovídají rovněž o vztahu k hudbě? Po představení Jungova modelu v původním souvislostech jeho psychologie i v pozdějším standardizovaném testu MBTI se pozornost zaměří na empiricky zjištěné souvislosti mezi psychologickým typem a vztahem k hudbě. Z nich vyplývá, že nejlepší předpoklady ke svébytnému uchopení hudby mají lidé, upřednostňující intuici a cítění, přičemž tuto preferenci lze předpokládat v umění obecně. Příspěvek poté diskutuje koncept intuice a poukazuje na možnosti rozvoje intuitivního, respektive intuitivně citového učebního stylu v hudebně výchovném kontextu.

  • Czech name

    Relevance Jungových psychologických typů pro hudební recepci a výchovu

  • Czech description

    Carl Gustav Jung svými analýzami nevědomých procesů dalece překročil rámec psychoanalýzy, a to také svou koncepcí psychologických typů, které jsou určeny preferencí psychických funkcí (cítění, myšlení, intuice a vnímání). Tento model byl později převeden do inventáře Myers Briggs Type Indicator (MBTI), který charakterizuje výsledné osobnostní typy včetně jejich profesního směřování. Můžeme se tedy ptát: vypovídají rovněž o vztahu k hudbě? Po představení Jungova modelu v původním souvislostech jeho psychologie i v pozdějším standardizovaném testu MBTI se pozornost zaměří na empiricky zjištěné souvislosti mezi psychologickým typem a vztahem k hudbě. Z nich vyplývá, že nejlepší předpoklady ke svébytnému uchopení hudby mají lidé, upřednostňující intuici a cítění, přičemž tuto preferenci lze předpokládat v umění obecně. Příspěvek poté diskutuje koncept intuice a poukazuje na možnosti rozvoje intuitivního, respektive intuitivně citového učebního stylu v hudebně výchovném kontextu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Kultura, umění a výchova

  • ISSN

    2336-1824

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    9

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    nestrankovano

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database