Supervision in the Conditions of special education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F14%3A33150726" target="_blank" >RIV/61989592:15260/14:33150726 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání
Original language description
Profesní zátěž pedagogických pracovníků řadí tuto profesi do nejrizikovější skupiny pomáhajících profesí. Podmínky speciálního vzdělávání tuto zátěž podstatnou měrou zvyšují. Dopad profese se může projevit jako syndrom vyhoření, syndrom pomocníka či jakozneužívání moci ve vztahu k jedinůcm, se kterými pracuje. V publikaci jsou předloženy výsledky dlouhodobého výuzkumu, jehož výstupem je charakteristika pedagogických pracovníků ve speciálním vzdělávání, ale především jsou zde navrženy možné způsoby prevence a intervence v souvislosti s výše popsanými jevy. Vzhledem k získaným výsledkům, je kladen důrza na supervizi jako jednu z forem prevence i intervence, zaměřené na pedagogické pracovníky ve výkonu náročného povolání.
Czech name
Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání
Czech description
Profesní zátěž pedagogických pracovníků řadí tuto profesi do nejrizikovější skupiny pomáhajících profesí. Podmínky speciálního vzdělávání tuto zátěž podstatnou měrou zvyšují. Dopad profese se může projevit jako syndrom vyhoření, syndrom pomocníka či jakozneužívání moci ve vztahu k jedinůcm, se kterými pracuje. V publikaci jsou předloženy výsledky dlouhodobého výuzkumu, jehož výstupem je charakteristika pedagogických pracovníků ve speciálním vzdělávání, ale především jsou zde navrženy možné způsoby prevence a intervence v souvislosti s výše popsanými jevy. Vzhledem k získaným výsledkům, je kladen důrza na supervizi jako jednu z forem prevence i intervence, zaměřené na pedagogické pracovníky ve výkonu náročného povolání.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-4127-6
Number of pages
213
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—