PRIMARY SCHOOL TEACHERS ATTITUDES TO INTEGRATIONS OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F18%3A73589811" target="_blank" >RIV/61989592:15260/18:73589811 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333169697" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333169697</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Postoje učitelů základních škol k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Original language description
Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v současnosti stále častěji nastupují do škol v hlavním vzdělávacím proudu. Inkluzivní praxe přináší otázku, zda jsou učitele těchto škol připraveni na vzdělávání a výchovu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem výzkumu bylo charakterizovat postoje a obavy učitelů směrem k integrovanému nebo inkluzivnímu vzdělávání. Cílovou skupinou výzkumu byli učitelé Olomouckého kraje. Popsaný výzkum navazuje na výzkum z roku 2011. Pro sběr dat byl použit dotazník SACIE. Výsledky byly zpracovány pomocí programu IBM SPSS 21 a 23. Byla použita popisná statistika a pro ověřování hypotéz byl použit Pearsonův korelační koeficient. Výsledky výzkumu ukázaly na obavy učitelů směrem k potenciální integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dále byla popsána místa pro efektivní intervenci.
Czech name
Postoje učitelů základních škol k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Czech description
Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v současnosti stále častěji nastupují do škol v hlavním vzdělávacím proudu. Inkluzivní praxe přináší otázku, zda jsou učitele těchto škol připraveni na vzdělávání a výchovu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem výzkumu bylo charakterizovat postoje a obavy učitelů směrem k integrovanému nebo inkluzivnímu vzdělávání. Cílovou skupinou výzkumu byli učitelé Olomouckého kraje. Popsaný výzkum navazuje na výzkum z roku 2011. Pro sběr dat byl použit dotazník SACIE. Výsledky byly zpracovány pomocí programu IBM SPSS 21 a 23. Byla použita popisná statistika a pro ověřování hypotéz byl použit Pearsonův korelační koeficient. Výsledky výzkumu ukázaly na obavy učitelů směrem k potenciální integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dále byla popsána místa pro efektivní intervenci.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
SBORNÍK Z KONFERENCE MLÁDEŽ A HODNOTY 2018 Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti
ISBN
978-80-244-5408-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
15
Pages from-to
53-67
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Nov 8, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—