All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

PRIMARY SCHOOL TEACHERS ATTITUDES TO INTEGRATIONS OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F18%3A73589811" target="_blank" >RIV/61989592:15260/18:73589811 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333169697" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333169697</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postoje učitelů základních škol k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

  • Original language description

    Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v současnosti stále častěji nastupují do škol v hlavním vzdělávacím proudu. Inkluzivní praxe přináší otázku, zda jsou učitele těchto škol připraveni na vzdělávání a výchovu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem výzkumu bylo charakterizovat postoje a obavy učitelů směrem k integrovanému nebo inkluzivnímu vzdělávání. Cílovou skupinou výzkumu byli učitelé Olomouckého kraje. Popsaný výzkum navazuje na výzkum z roku 2011. Pro sběr dat byl použit dotazník SACIE. Výsledky byly zpracovány pomocí programu IBM SPSS 21 a 23. Byla použita popisná statistika a pro ověřování hypotéz byl použit Pearsonův korelační koeficient. Výsledky výzkumu ukázaly na obavy učitelů směrem k potenciální integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dále byla popsána místa pro efektivní intervenci.

  • Czech name

    Postoje učitelů základních škol k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

  • Czech description

    Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v současnosti stále častěji nastupují do škol v hlavním vzdělávacím proudu. Inkluzivní praxe přináší otázku, zda jsou učitele těchto škol připraveni na vzdělávání a výchovu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem výzkumu bylo charakterizovat postoje a obavy učitelů směrem k integrovanému nebo inkluzivnímu vzdělávání. Cílovou skupinou výzkumu byli učitelé Olomouckého kraje. Popsaný výzkum navazuje na výzkum z roku 2011. Pro sběr dat byl použit dotazník SACIE. Výsledky byly zpracovány pomocí programu IBM SPSS 21 a 23. Byla použita popisná statistika a pro ověřování hypotéz byl použit Pearsonův korelační koeficient. Výsledky výzkumu ukázaly na obavy učitelů směrem k potenciální integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dále byla popsána místa pro efektivní intervenci.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    SBORNÍK Z KONFERENCE MLÁDEŽ A HODNOTY 2018 Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti

  • ISBN

    978-80-244-5408-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    53-67

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Nov 8, 2018

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article