All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A Blended Learning Course for Thematic Cartography

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004567" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004567 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    A Blended Learning Course for Thematic Cartography

  • Original language description

    The increase of cartographic literacy today is enabled within the traditional educational process occurring at school, as well as by various forms of education, such as e-learning or blended learning. Thematic cartography taught in the form of the so-called blended learning is one of the courses provided by the Department of Geoinformatics at the Faculty of Science, Palacký University in Olomouc in the framework of a pilot project of integration of e learning. Blended learning combines technology-basedmaterials, face to face sessions and printed materials. This article describes the aspects influencing the organisation of this kind of learning, the preparation of study materials or learning activities, as well as problems and obstacles encountered during the preparation of the course and during the actual integration of LMS and e-learning. We have choosen the LMS Moodle for the online portion of the course and we placed an emphasis on educational activities, knowledge sharing and team

  • Czech name

    Kurz tematické kartografie formou blended learningu

  • Czech description

    V současné době je zvýšení kartografické gramotnosti možné nejenom tradičním vzdělávacím procesem ve školních lavicích, ale i různými formami vzdělávání jako je e-learning nebo blended laerning. Jeden z předmětů nabízených studentům na Katedře geoinformatiky PřF UP Olomouc v rámci pilotního projektu zapojení e-learningu do výuky je předmět Tematická kartografie vyučovaný formou tzv. blended learningu. V článku jsou popsány aspekty ovlivňující organizaci tohoto způsobu výuky, přípravu studijních materiálů nebo výukových aktivit stejně jako problémy a překážky, se kterými jsme se setkali během přípravy předmětů a v průběhu zavádění LMS a e-learningu vůbec. Zároveň je zde nastíněna celková koncepce výuky zmíněného předmětu a uvedeny konkrétní ukázky např.úkolů zadávaných studentům.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    DE - Earth magnetism, geodesy, geography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA205%2F06%2F0965" target="_blank" >GA205/06/0965: Visualization, interpretation and perception of spatial information in thematic maps</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Scientia Est Potentia - Knowledge is Power: Jubilee Proceedings

  • ISBN

    978-80-01-03718-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    155-165

  • Publisher name

    České vysoké učení technické v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article