A Blended Learning Course for Thematic Cartography
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004567" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004567 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
A Blended Learning Course for Thematic Cartography
Original language description
The increase of cartographic literacy today is enabled within the traditional educational process occurring at school, as well as by various forms of education, such as e-learning or blended learning. Thematic cartography taught in the form of the so-called blended learning is one of the courses provided by the Department of Geoinformatics at the Faculty of Science, Palacký University in Olomouc in the framework of a pilot project of integration of e learning. Blended learning combines technology-basedmaterials, face to face sessions and printed materials. This article describes the aspects influencing the organisation of this kind of learning, the preparation of study materials or learning activities, as well as problems and obstacles encountered during the preparation of the course and during the actual integration of LMS and e-learning. We have choosen the LMS Moodle for the online portion of the course and we placed an emphasis on educational activities, knowledge sharing and team
Czech name
Kurz tematické kartografie formou blended learningu
Czech description
V současné době je zvýšení kartografické gramotnosti možné nejenom tradičním vzdělávacím procesem ve školních lavicích, ale i různými formami vzdělávání jako je e-learning nebo blended laerning. Jeden z předmětů nabízených studentům na Katedře geoinformatiky PřF UP Olomouc v rámci pilotního projektu zapojení e-learningu do výuky je předmět Tematická kartografie vyučovaný formou tzv. blended learningu. V článku jsou popsány aspekty ovlivňující organizaci tohoto způsobu výuky, přípravu studijních materiálů nebo výukových aktivit stejně jako problémy a překážky, se kterými jsme se setkali během přípravy předmětů a v průběhu zavádění LMS a e-learningu vůbec. Zároveň je zde nastíněna celková koncepce výuky zmíněného předmětu a uvedeny konkrétní ukázky např.úkolů zadávaných studentům.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
DE - Earth magnetism, geodesy, geography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA205%2F06%2F0965" target="_blank" >GA205/06/0965: Visualization, interpretation and perception of spatial information in thematic maps</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Scientia Est Potentia - Knowledge is Power: Jubilee Proceedings
ISBN
978-80-01-03718-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
155-165
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—