Science teaching in the Czech Republic and changes based on the constructivist theory
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004604" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004604 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Science teaching in the Czech Republic and changes based on the constructivist theory
Original language description
The paradigm of the constructivism theory starts to infiltrate into the thinking process of science education and that is documented by increased publishing activity especially in Anglo-Saxon and Germanic literature. In the Czech pedagogical literature some works concerning this issue seem to appear, but only in little number in the field of scientific education. The perception of cognition as a construct activity relates both to cognitive activity of a student and to a teacher of science subjects or researches in the Theory of Science Instruction (didactics). The fundamental resource is comprehension of scientific vision and students´ conception (preconceptions) as an equal sources for reconstruction the content structure. The goal of this article isto describe project, to present results, which were done under this project. The project aims to develop constructivist approaches to the field of Physics, Chemistry and Biology instruction. One of the main outcomes will be the model of i
Czech name
Vyučování přírodních věd v České republice a změny vycházející z konstruktivistické teorie
Czech description
Konstruktivisnus ovlivňuje v anglo-americké literatuře poslední doby vzdělávání v přírodovědných předmětech. V české literatuře není téma konstruktivismu příliš diskutováno. V článku jsou interpretovány výsledky výzkumu, které vedly k tvorbě integrovaného didaktického projejtu výuky přírodovědných předmětů na základní škole.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F05%2F0188" target="_blank" >GA406/05/0188: Constructivism and its Application in Integrated Concept of Science Education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Redesigning Pedagogy. Conference Proceedings
ISBN
978-981-05-8185-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
255
Pages from-to
19
Publisher name
Centre for Research in Pedagogy and Practice, Singapore
Place of publication
Singapore
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—