Are matematically gifted students in matematical classes?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004824" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004824 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jsou v matematických třídách matematicky nadaní žáci?
Original language description
Práce s talenty ve speciálních třídách má v ČR dlouholetou tradici. Kritérium pro zařazení žáků do těchto tříd se v současnosti omezuje především na úspěšné vyřešení písemného didaktického testu z matematiky. V krátkém článku jsme se pokusili zjistit úroveň matematického nadání (hodnotu matematického kvocientu) studentů prvních ročníku speciálních tříd gymnázií zaměřených na matematiku a porovnat výsledky se studenty běžných gymnaziálních tříd. Za nástroj pro zjištění matematického kvocientu byl vybrántest KALKULIE IV, vzhledem k možnosti jeho aplikace na populaci 15.-16. letých.
Czech name
Jsou v matematických třídách matematicky nadaní žáci?
Czech description
Práce s talenty ve speciálních třídách má v ČR dlouholetou tradici. Kritérium pro zařazení žáků do těchto tříd se v současnosti omezuje především na úspěšné vyřešení písemného didaktického testu z matematiky. V krátkém článku jsme se pokusili zjistit úroveň matematického nadání (hodnotu matematického kvocientu) studentů prvních ročníku speciálních tříd gymnázií zaměřených na matematiku a porovnat výsledky se studenty běžných gymnaziálních tříd. Za nástroj pro zjištění matematického kvocientu byl vybrántest KALKULIE IV, vzhledem k možnosti jeho aplikace na populaci 15.-16. letých.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: The research of new creativity competition methods for young people aimed on motivation for research activity in hard sciences, especially mathematics, physics, and chemistry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Ani jeden matematický talent nazmar III.
ISBN
978-80-7290-332-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
179-183
Publisher name
Univerzita Karlova
Place of publication
Praha
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—