All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Geoinformation Literacy for Children and Seniors - the Simpli? cation and Playfulness to Help Understand the Applied ICT

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F10%3A10217721" target="_blank" >RIV/61989592:15310/10:10217721 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    GEOINFORMATICKÁ GRAMOTNOST DĚTÍ A SENIORŮ - MÍRA ZJEDNODUŠENÍ A HRAVOSTI PRO SNAZŠÍ POCHOPENÍ APLIKOVANÝCH ICT

  • Original language description

    Pro hlavní věkovou skupinu, studenty středních a vysokých škol, jsou dnes metody výuky této disciplíny zformovány v podobě akreditovaných vysokoškolských studijních předmětů. Jak ale vzdělávat v této oblasti žáky 1. stupně základních škol a seniory? Je možné jim jednoduchou formou vysvětlit základní principy oboru a jeho aplikace tak, aby pro ně geoinformatika nebyla strašákem, ale každodenním dobrým pomocníkem? Autoři v příspěvku nabízejí zkušenosti z alternativního vzdělávání obou jmenovaných skupin.Vzdělávání mladších školáků proběhlo v rámci Univerzity dětského věku. Metodou výuky se stalo divadelní představení s velkým množstvím interaktivních výklad okreslujících aktivit. Vzdělávání seniorů probíhalo v rámci Univerzity třetího věku a muselo zohlednit snížené povědomí o ICT, mnohdy až ostych při práci na PC. V loňském roce proběhly tyto dvě naprosto rozdílné přednášky v rozmezí jednoho týdne.

  • Czech name

    GEOINFORMATICKÁ GRAMOTNOST DĚTÍ A SENIORŮ - MÍRA ZJEDNODUŠENÍ A HRAVOSTI PRO SNAZŠÍ POCHOPENÍ APLIKOVANÝCH ICT

  • Czech description

    Pro hlavní věkovou skupinu, studenty středních a vysokých škol, jsou dnes metody výuky této disciplíny zformovány v podobě akreditovaných vysokoškolských studijních předmětů. Jak ale vzdělávat v této oblasti žáky 1. stupně základních škol a seniory? Je možné jim jednoduchou formou vysvětlit základní principy oboru a jeho aplikace tak, aby pro ně geoinformatika nebyla strašákem, ale každodenním dobrým pomocníkem? Autoři v příspěvku nabízejí zkušenosti z alternativního vzdělávání obou jmenovaných skupin.Vzdělávání mladších školáků proběhlo v rámci Univerzity dětského věku. Metodou výuky se stalo divadelní představení s velkým množstvím interaktivních výklad okreslujících aktivit. Vzdělávání seniorů probíhalo v rámci Univerzity třetího věku a muselo zohlednit snížené povědomí o ICT, mnohdy až ostych při práci na PC. V loňském roce proběhly tyto dvě naprosto rozdílné přednášky v rozmezí jednoho týdne.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2009

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database