The experience with implementation of modern education technologies for future teachers of biology at Faculty of Science Palacký University Olomouc
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F15%3A33158309" target="_blank" >RIV/61989592:15310/15:33158309 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zkušenosti se zaváděním moderních vzdělávacích technologií v přípravě učitelů biologie na PřF UP v Olomouci
Original language description
Charakteristickým rysem moderního pojetí výuky je zavádění inovativních vzdělávacích technologií využívajících především konstruktivistických a badatelských přístupů. Na katedře botaniky PřF UP v Olomouci, která garantuje studium učitelství biologie prostřední školy, byly vytvořeny interaktivní multimediální studijní opory (interaktivní plakáty, atlasy, multimediální výuková CD, e-learning). Zavádění těchto opor do výuky se ukázalo jako vhodná doplňující alternativa k tradičním vzdělávacím technologiímvycházejícím z transmisivního pojetí výuky. Velmi intenzivně je při přípravě budoucích učitelů biologie využíván e-learning, proto se autoři příspěvku zaměřili na testování efektivity výuky anatomie rostlin prostřednictvím e-learningu. Byly srovnávány tři skupiny studentů učících se rozdílným způsobem - pomocí e-learningu, tištěného textu a kontrolní skupina, která byla testována bez přípravy. Dále byly také zjišťovány názory studentů na studium v e-learningovém prostředí. Na základě pr
Czech name
Zkušenosti se zaváděním moderních vzdělávacích technologií v přípravě učitelů biologie na PřF UP v Olomouci
Czech description
Charakteristickým rysem moderního pojetí výuky je zavádění inovativních vzdělávacích technologií využívajících především konstruktivistických a badatelských přístupů. Na katedře botaniky PřF UP v Olomouci, která garantuje studium učitelství biologie prostřední školy, byly vytvořeny interaktivní multimediální studijní opory (interaktivní plakáty, atlasy, multimediální výuková CD, e-learning). Zavádění těchto opor do výuky se ukázalo jako vhodná doplňující alternativa k tradičním vzdělávacím technologiímvycházejícím z transmisivního pojetí výuky. Velmi intenzivně je při přípravě budoucích učitelů biologie využíván e-learning, proto se autoři příspěvku zaměřili na testování efektivity výuky anatomie rostlin prostřednictvím e-learningu. Byly srovnávány tři skupiny studentů učících se rozdílným způsobem - pomocí e-learningu, tištěného textu a kontrolní skupina, která byla testována bez přípravy. Dále byly také zjišťovány názory studentů na studium v e-learningovém prostředí. Na základě pr
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník statí z X. ročníku konference EDUCO
ISBN
978-80-263-0902-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
75-79
Publisher name
Tribun EU
Place of publication
Brno
Event location
Tatranská Štrba
Event date
Jan 30, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—