Triangular figures as a tool for the development of geometric imagination
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F21%3A73609356" target="_blank" >RIV/61989592:15310/21:73609356 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333189242" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333189242</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Trojúhelníkové figury jako nástroj rozvoje geometrické představivosti
Original language description
Cílem příspěvku je v širším kontextu seznámit čtenáře se vznikem nové interaktivní pomůcky na rozvoj geometrické představivosti žáků ve věku 11–16 let. V úvodu je zdůrazněna důležitost geometrie, s ní spojeného geometrického myšlení a prostorové představivosti. Pozornost je věnována pojmům prostorová a geometrická představivost ve vztahu s výukou geometrie. Zmíněna je vzácná historická stavba Pevnost poznání, která je prvním interaktivním muzeem popularizace vědy na střední Moravě. Druhá část příspěvku pojednává o didaktické pomůcce Trojúhelníkové figury, která vznikla na základě vlastních zkušeností autorky s výukou matematiky a geometrie, včetně shrnutí a zdůvodnění jejího přínosu pro praktické použití.
Czech name
Trojúhelníkové figury jako nástroj rozvoje geometrické představivosti
Czech description
Cílem příspěvku je v širším kontextu seznámit čtenáře se vznikem nové interaktivní pomůcky na rozvoj geometrické představivosti žáků ve věku 11–16 let. V úvodu je zdůrazněna důležitost geometrie, s ní spojeného geometrického myšlení a prostorové představivosti. Pozornost je věnována pojmům prostorová a geometrická představivost ve vztahu s výukou geometrie. Zmíněna je vzácná historická stavba Pevnost poznání, která je prvním interaktivním muzeem popularizace vědy na střední Moravě. Druhá část příspěvku pojednává o didaktické pomůcce Trojúhelníkové figury, která vznikla na základě vlastních zkušeností autorky s výukou matematiky a geometrie, včetně shrnutí a zdůvodnění jejího přínosu pro praktické použití.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Volume of the periodical
29
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
194-202
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—