Psychosocial School climate
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009401" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009401 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Psychosociální klima školy
Original language description
Psychosociální klima školy je významný fenomén, který v různé míře ovlivňuje všechny účastníky dění ve škole (žáky, učitele, rodiče, ředitele, inspektory atd.). V této souvislosti hovoří někteří z nich o spokojenosti se školou, o spravedlivém přístupu avstřícnosti pedagogů, jiní např. o rivalitě mezi spolužáky, autoritativním vedení nebo školním prostředí odtrženém od života. Stává se také, že žáci, učitelé, rodiče a ředitel školy hodnotí klima stejné školy různě. Obsah pojmu klima je složitý a doposudnení jednotně vymezen. Někdy se spojuje např. s životem, étosem, duchem nebo kulturou školy. Jindy se chápe jako prostředí či atmosféra. Vytvářet synonyma mezi těmito termíny a klimatem je velmi nepřesné, lze však uvažovat o souvislosti mezi nimi.
Czech name
Psychosociální klima školy
Czech description
Psychosociální klima školy je významný fenomén, který v různé míře ovlivňuje všechny účastníky dění ve škole (žáky, učitele, rodiče, ředitele, inspektory atd.). V této souvislosti hovoří někteří z nich o spokojenosti se školou, o spravedlivém přístupu avstřícnosti pedagogů, jiní např. o rivalitě mezi spolužáky, autoritativním vedení nebo školním prostředí odtrženém od života. Stává se také, že žáci, učitelé, rodiče a ředitel školy hodnotí klima stejné školy různě. Obsah pojmu klima je složitý a doposudnení jednotně vymezen. Někdy se spojuje např. s životem, étosem, duchem nebo kulturou školy. Jindy se chápe jako prostředí či atmosféra. Vytvářet synonyma mezi těmito termíny a klimatem je velmi nepřesné, lze však uvažovat o souvislosti mezi nimi.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Pedagogická encyklopedie
ISBN
978-80-7367-546-2
Number of pages of the result
5
Pages from-to
—
Number of pages of the book
935
Publisher name
Portál
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—