All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Theoretical Starting Points of Perception of Organizational Climate at Faculties of Education by Academic Staff

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33116406" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33116406 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Teoretická východiska percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky

  • Original language description

    V České republice se v posledních letech často hovoří o reformě vysokého školství s cílem zkvalitnit vysokoškolské studium. Řeší se změna vzorce financování vysokých škol, která s sebou nese zvyšující se požadavky na vědeckovýzkumnou činnost akademickýchpracovníků a na jejich kvalifikační růst. Oproti přírodovědným, lékařským a technickým fakultám jsou fakulty pedagogické více zasaženy těmito změnami, jelikož se doposud pracovní výkon akademických pracovníků zaměřoval na přípravu budoucích učitelů a méně se orientoval na vědu a výzkum. Tlak na změnu financování vysokých škol, klesající demografická křivka a tlak na vědu a výzkum ovlivňuje i kvalitu organizačního klimatu na pracovištích. V předloženém textu analyzujeme teoretická východiska, která pomohou ukotvit vnímání organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky jako vyústění změn v českém vysokém školství. V textu předkládáme pouze základní pojmy a vybrané charakteristiky organizačního klimatu, rovněž přehled

  • Czech name

    Teoretická východiska percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky

  • Czech description

    V České republice se v posledních letech často hovoří o reformě vysokého školství s cílem zkvalitnit vysokoškolské studium. Řeší se změna vzorce financování vysokých škol, která s sebou nese zvyšující se požadavky na vědeckovýzkumnou činnost akademickýchpracovníků a na jejich kvalifikační růst. Oproti přírodovědným, lékařským a technickým fakultám jsou fakulty pedagogické více zasaženy těmito změnami, jelikož se doposud pracovní výkon akademických pracovníků zaměřoval na přípravu budoucích učitelů a méně se orientoval na vědu a výzkum. Tlak na změnu financování vysokých škol, klesající demografická křivka a tlak na vědu a výzkum ovlivňuje i kvalitu organizačního klimatu na pracovištích. V předloženém textu analyzujeme teoretická východiska, která pomohou ukotvit vnímání organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky jako vyústění změn v českém vysokém školství. V textu předkládáme pouze základní pojmy a vybrané charakteristiky organizačního klimatu, rovněž přehled

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0696" target="_blank" >GAP407/11/0696: Perception of Organizational Climate of Faculties of Education by Academic Staff</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    19

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    39-45

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database