Development of a Tool for Examining Perception of Organizational Climate at Faculties of Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33143646" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33143646 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/03/Sbornik.pdf" target="_blank" >http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/03/Sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoj nástroje pro výzkum percepce organizačního klimatu pedagogických fakult
Original language description
Při reformě vysokého školství dochází ke změnám v oblastech: počet přijímaných studentů, připravenost uchazečů ke studiu na VŠ, požadavky na kvalifikační růst akademických pracovníků, počet zahraničních mobilit, zapojení akademických pracovníků do vědecko-výzkumných projektů, hodnocené výstupy vědy a výzkumu apod. Na uvedené změny reaguje každá vysoká škola v obsahu vzdělávání, jeho struktuře, ale i jako organizace. U akademických pracovníků se objevují různé odezvy, které se odrážejí v jejich vnímání vysokoškolského prostředí a konkrétně pak v percepci organizačního klimatu jednotlivých fakult. V popředí našeho zájmu jsou pedagogické fakulty, které musely přejít z orientace převážně na studenta a výuku k intenzivnějším vědecko-výzkumným aktivitám neždoposud. Zaměřili jsme se proto na vnímání organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky. Po analýze dostupných zdrojů jsme vytvořili dotazník percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovník
Czech name
Vývoj nástroje pro výzkum percepce organizačního klimatu pedagogických fakult
Czech description
Při reformě vysokého školství dochází ke změnám v oblastech: počet přijímaných studentů, připravenost uchazečů ke studiu na VŠ, požadavky na kvalifikační růst akademických pracovníků, počet zahraničních mobilit, zapojení akademických pracovníků do vědecko-výzkumných projektů, hodnocené výstupy vědy a výzkumu apod. Na uvedené změny reaguje každá vysoká škola v obsahu vzdělávání, jeho struktuře, ale i jako organizace. U akademických pracovníků se objevují různé odezvy, které se odrážejí v jejich vnímání vysokoškolského prostředí a konkrétně pak v percepci organizačního klimatu jednotlivých fakult. V popředí našeho zájmu jsou pedagogické fakulty, které musely přejít z orientace převážně na studenta a výuku k intenzivnějším vědecko-výzkumným aktivitám neždoposud. Zaměřili jsme se proto na vnímání organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky. Po analýze dostupných zdrojů jsme vytvořili dotazník percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovník
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0696" target="_blank" >GAP407/11/0696: Perception of Organizational Climate of Faculties of Education by Academic Staff</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kvalita ve vzdělávání
ISBN
978-80-7290-620-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
541-548
Publisher name
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Sep 10, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—