Identification of dimensions for research on university climate perception
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33139081" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33139081 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/grecmanovaetal.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/grecmanovaetal.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-10" target="_blank" >10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-10</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Identifikace dimenzí k výzkumu percepce klimatu VŠ
Original language description
Problematika výzkumu školního klimatu v České republice je rozpracovaná především na úrovni základních a středních škol, méně však již na úrovni škol vysokých. V případě vysokých škol hovoříme spíše o sociálním klimatu organizace, a to zvláště, když se zužuje pohled na jeho percepci z pozic akademických pracovníků. V současnosti, kdy dochází k reformám českého vysokého školství, je toto téma velmi aktuální. Příspěvek se zaměřuje na analýzu a srovnání zahraničních výzkumných nástrojů pro výzkum percepceklimatu vysokých škol akademickými pracovníky a vymezení dimenzí pro výzkum klimatu vysokých škol v České republice s důrazem převážně na pedagogické fakulty. Volba pedagogických fakult je dána jejich specifičností, kterou spatřujeme v orientaci na přípravu budoucích učitelů, ale v posledních letech také změnou způsobenou sílícím tlakem na orientaci na oblast vědy a výzkumu. Předmětem analýz jsou jak dimenze výzkumu sociálního klimatu organizace obecně, tak klimatu vysokých škol. Provede
Czech name
Identifikace dimenzí k výzkumu percepce klimatu VŠ
Czech description
Problematika výzkumu školního klimatu v České republice je rozpracovaná především na úrovni základních a středních škol, méně však již na úrovni škol vysokých. V případě vysokých škol hovoříme spíše o sociálním klimatu organizace, a to zvláště, když se zužuje pohled na jeho percepci z pozic akademických pracovníků. V současnosti, kdy dochází k reformám českého vysokého školství, je toto téma velmi aktuální. Příspěvek se zaměřuje na analýzu a srovnání zahraničních výzkumných nástrojů pro výzkum percepceklimatu vysokých škol akademickými pracovníky a vymezení dimenzí pro výzkum klimatu vysokých škol v České republice s důrazem převážně na pedagogické fakulty. Volba pedagogických fakult je dána jejich specifičností, kterou spatřujeme v orientaci na přípravu budoucích učitelů, ale v posledních letech také změnou způsobenou sílícím tlakem na orientaci na oblast vědy a výzkumu. Předmětem analýz jsou jak dimenze výzkumu sociálního klimatu organizace obecně, tak klimatu vysokých škol. Provede
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0696" target="_blank" >GAP407/11/0696: Perception of Organizational Climate of Faculties of Education by Academic Staff</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-210-5774-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
138-142
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Sep 5, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—