Symptomatic speech disorders in the context of special education trends and speech and diferential diagnosis
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139958" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139958 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989592:15410/12:33147094
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Symptomatické poruchy řeči v kontextu aktuálních trendů speciální pedagogiky a logopedické diferenciální diagnostiky
Original language description
Příspěvek se zaměřuje na symptomatické poruchy řeči v kontextu aktuálních trendů speciální pedagogiky a logopedické diferenciální diagnostiky. Autorka zdůrazňuje význam zapojení logopeda do implementace strategií a principů inkluzivní edukace a nezbytnost propojení pregraduálního kurikula logopedů se znalostmi z oblasti speciální pedagogiky a znalostmi dalších předmětů a oborů pokrývajících oblast tzv. symptomatických poruch řeči. Logoped hraje klíčovou úlohu v diagnostice komunikační schopnosti osob sespeciálními vzdělávacími potřebami především v inkluzivním prostředí. Pro logopeda je nezbytné, aby byl na tuto roli dobře připraven prostřednictví kvalitní pregraduální přípravy, která by neměla zahrnovat pouze znalosti a dovednosti týkající se porucha odchylek komunikace, ale také speciální a obecné pedagogiky, didaktiky, psychologie, lingvistiky, lékařství a dalších disciplín.
Czech name
Symptomatické poruchy řeči v kontextu aktuálních trendů speciální pedagogiky a logopedické diferenciální diagnostiky
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na symptomatické poruchy řeči v kontextu aktuálních trendů speciální pedagogiky a logopedické diferenciální diagnostiky. Autorka zdůrazňuje význam zapojení logopeda do implementace strategií a principů inkluzivní edukace a nezbytnost propojení pregraduálního kurikula logopedů se znalostmi z oblasti speciální pedagogiky a znalostmi dalších předmětů a oborů pokrývajících oblast tzv. symptomatických poruch řeči. Logoped hraje klíčovou úlohu v diagnostice komunikační schopnosti osob sespeciálními vzdělávacími potřebami především v inkluzivním prostředí. Pro logopeda je nezbytné, aby byl na tuto roli dobře připraven prostřednictví kvalitní pregraduální přípravy, která by neměla zahrnovat pouze znalosti a dovednosti týkající se porucha odchylek komunikace, ale také speciální a obecné pedagogiky, didaktiky, psychologie, lingvistiky, lékařství a dalších disciplín.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967-2012. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-89256-94-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
16
Pages from-to
65-80
Publisher name
Univerzita Komenského
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Oct 3, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—