All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodological support for teachers of technical subjects in constructivist concepts

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140417" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140417 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodická podpora učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí

  • Original language description

    Příspěvek je zaměřen na oblast metodické podpory učitelů v oblasti obecně technické přípravy a na metodologické otázky této přípravy. Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci se systematicky věnuje výzkumu a aplikací výsledků výzkumu v této oblasti do odborné praxe. V současné době je pracoviště mj. řešitelem mezinárodního výzkumného projektu "Diseminace nástrojů metodické podpory učitelů technických předmětů", který se cíleně zabývá těmito otázkami a tona úrovni základního výzkumu. Za klíčový koncept současných proměn učitelského vzdělávání je pokládán koncept konstruktivismu, který je jedním s klíčových trendů současného pojetí humanitních věd, přičemž pro pedagogiku má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností. Uplatnění konstruktivistických přístupů ve vzdělávání a to i ve vzdělávání budoucích učitelů znamená konstruování, tvorbu

  • Czech name

    Metodická podpora učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí

  • Czech description

    Příspěvek je zaměřen na oblast metodické podpory učitelů v oblasti obecně technické přípravy a na metodologické otázky této přípravy. Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci se systematicky věnuje výzkumu a aplikací výsledků výzkumu v této oblasti do odborné praxe. V současné době je pracoviště mj. řešitelem mezinárodního výzkumného projektu "Diseminace nástrojů metodické podpory učitelů technických předmětů", který se cíleně zabývá těmito otázkami a tona úrovni základního výzkumu. Za klíčový koncept současných proměn učitelského vzdělávání je pokládán koncept konstruktivismu, který je jedním s klíčových trendů současného pojetí humanitních věd, přičemž pro pedagogiku má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností. Uplatnění konstruktivistických přístupů ve vzdělávání a to i ve vzdělávání budoucích učitelů znamená konstruování, tvorbu

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/7AMB12SK106" target="_blank" >7AMB12SK106: Dissemination of Methodological Assisstance for Technology Subjects Teachers</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Technika a vzdelávanie

  • ISSN

    1338-9742

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    1

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    50-52

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database