Methodological support for teachers of technical subjects in constructivist concepts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140417" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140417 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodická podpora učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí
Original language description
Příspěvek je zaměřen na oblast metodické podpory učitelů v oblasti obecně technické přípravy a na metodologické otázky této přípravy. Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci se systematicky věnuje výzkumu a aplikací výsledků výzkumu v této oblasti do odborné praxe. V současné době je pracoviště mj. řešitelem mezinárodního výzkumného projektu "Diseminace nástrojů metodické podpory učitelů technických předmětů", který se cíleně zabývá těmito otázkami a tona úrovni základního výzkumu. Za klíčový koncept současných proměn učitelského vzdělávání je pokládán koncept konstruktivismu, který je jedním s klíčových trendů současného pojetí humanitních věd, přičemž pro pedagogiku má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností. Uplatnění konstruktivistických přístupů ve vzdělávání a to i ve vzdělávání budoucích učitelů znamená konstruování, tvorbu
Czech name
Metodická podpora učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí
Czech description
Příspěvek je zaměřen na oblast metodické podpory učitelů v oblasti obecně technické přípravy a na metodologické otázky této přípravy. Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci se systematicky věnuje výzkumu a aplikací výsledků výzkumu v této oblasti do odborné praxe. V současné době je pracoviště mj. řešitelem mezinárodního výzkumného projektu "Diseminace nástrojů metodické podpory učitelů technických předmětů", který se cíleně zabývá těmito otázkami a tona úrovni základního výzkumu. Za klíčový koncept současných proměn učitelského vzdělávání je pokládán koncept konstruktivismu, který je jedním s klíčových trendů současného pojetí humanitních věd, přičemž pro pedagogiku má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností. Uplatnění konstruktivistických přístupů ve vzdělávání a to i ve vzdělávání budoucích učitelů znamená konstruování, tvorbu
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/7AMB12SK106" target="_blank" >7AMB12SK106: Dissemination of Methodological Assisstance for Technology Subjects Teachers</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
3
Pages from-to
50-52
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—