Applying constructivistic approach during teaching using lego mindstorms construction kit together with extension tetrix education base set
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140419" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140419 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Uplatnění konstruktivistického pojetí při realizaci výuky s konstrukční stavebnicí LEGO MINDSTORMS ve spojení s rozšiřujícím setem Tetrix education base set
Original language description
Klíčovým konceptem současných proměn procesu vzdělávání učitelů je pedagogický konstruktivismus. Ten je součástí aktuálního pojetí humanitních věd. V pedagogice má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností učícího se subjektu. Uplatnění konstruktivistických přístupů v procesu pregraduální přípravy učitelů odborných technických předmětů znamená utváření jejich pojetí výuky jako součásti jejich profesníidentity. Jedná se o důležitou fázi procesu utváření učitelova pojetí výuky. Příspěvek je zaměřen na uplatnění konstruktivistického přístupu v rámci procesu integrace prostředků ICT do výuky odborného technického předmětu na střední odborné škole. Uvedené problematice se Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci systematicky věnuje.
Czech name
Uplatnění konstruktivistického pojetí při realizaci výuky s konstrukční stavebnicí LEGO MINDSTORMS ve spojení s rozšiřujícím setem Tetrix education base set
Czech description
Klíčovým konceptem současných proměn procesu vzdělávání učitelů je pedagogický konstruktivismus. Ten je součástí aktuálního pojetí humanitních věd. V pedagogice má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností učícího se subjektu. Uplatnění konstruktivistických přístupů v procesu pregraduální přípravy učitelů odborných technických předmětů znamená utváření jejich pojetí výuky jako součásti jejich profesníidentity. Jedná se o důležitou fázi procesu utváření učitelova pojetí výuky. Příspěvek je zaměřen na uplatnění konstruktivistického přístupu v rámci procesu integrace prostředků ICT do výuky odborného technického předmětu na střední odborné škole. Uvedené problematice se Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci systematicky věnuje.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
3
Pages from-to
24-26
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—