Cooperation Speech Therapist and Paediatricians for clients with speech fluency disorder
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33143331" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33143331 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/Sborn%C3%ADk%202013v2.pdf" target="_blank" >http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/Sborn%C3%ADk%202013v2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Spolupráce klinických logopedů s pediatry v oblasti poruchy plynulosti řeči
Original language description
Práce je dílčím výzkumným šetřením realizovaným na PdF s názvem Narušená komunikační schopnost z pohledu dopadu její symptomatologie na interdisciplinární spolupráci odborníků a rodiny v komplexní intervenci - specifická role speciálního pedagoga a logopeda a pojednává o spolupráci klinických logopedů a pediatrů v rámci poruch plynulosti řeči. Zabývali jsme se problematikou, zda spolupráce existuje a jakou formou probíhá, na jaké je úrovni a zda je dostačující. K získání těchto dat jsme využili dotazník. Především logopedi a foniatři by se měli zasadit o lepší informovanost dalších spolupracujících odborníků. Pediatři často posílají děti buď příliš brzy (u dyslalie), nebo pozdě (často u poruch vývoje řeči). Časová prodleva od začátku onemocnění do zahájení logopedické péče je pro zachování správné komunikační schopnosti ve většině případů rozhodující (Škodová, Jedlička a kol., 2003). Tuto tématiku jsme zvolili, protože výzkumů o spolupráci odborníků v rámci poruch plynulosti řeči není
Czech name
Spolupráce klinických logopedů s pediatry v oblasti poruchy plynulosti řeči
Czech description
Práce je dílčím výzkumným šetřením realizovaným na PdF s názvem Narušená komunikační schopnost z pohledu dopadu její symptomatologie na interdisciplinární spolupráci odborníků a rodiny v komplexní intervenci - specifická role speciálního pedagoga a logopeda a pojednává o spolupráci klinických logopedů a pediatrů v rámci poruch plynulosti řeči. Zabývali jsme se problematikou, zda spolupráce existuje a jakou formou probíhá, na jaké je úrovni a zda je dostačující. K získání těchto dat jsme využili dotazník. Především logopedi a foniatři by se měli zasadit o lepší informovanost dalších spolupracujících odborníků. Pediatři často posílají děti buď příliš brzy (u dyslalie), nebo pozdě (často u poruch vývoje řeči). Časová prodleva od začátku onemocnění do zahájení logopedické péče je pro zachování správné komunikační schopnosti ve většině případů rozhodující (Škodová, Jedlička a kol., 2003). Tuto tématiku jsme zvolili, protože výzkumů o spolupráci odborníků v rámci poruch plynulosti řeči není
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové trendy výzkumu ve speciální pedagogice
ISBN
978-80-244-3823-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
60-63
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Mar 7, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—