Sexual education - space for the application of activating teaching methods
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144968" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144968 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sexuální výchova - prostor pro aplikaci aktivizačních výukových metod
Original language description
Vyučovací předmět Výchova ke zdraví na druhém stupni základních škol zahrnuje širokou škálu výukových oblastí a témat. Jedním z nich je problematika reprodukčního zdraví a sexuální výchovy. Vzhledem k mnoha specifikům Výchovy ke zdraví a potažmo výchovyk sexuálně reprodukčnímu zdraví, je žádoucí volit adekvátní výukové metody. A to takové, které umožňují naplňovat kognitivní, afektivní i psychomotorické cíle výuky a působí na všechny složky osobnosti. Výukových metod byla popsána celá řada, v pedagogické praxi jsou některé používány více některé méně. Pro výchovu ke zdraví se však jako velmi vhodná jeví aplikace aktivizačních výukových metod. Jak vyplynulo z uváděného výzkumu, 88 % žáků potvrzuje, že je výuka dle aktivizačních metod bavila, byla pro ně přínosná a efektivní. 61 % žáků ocenilo na aktivizačních metodách možnost projevení vlastního názoru a 39 % pak kladně hodnotí to, že se mohli do výuky aktivně zapojit. Téměř všichni žáci také uvádějí, že aktivizační výukové metody je m
Czech name
Sexuální výchova - prostor pro aplikaci aktivizačních výukových metod
Czech description
Vyučovací předmět Výchova ke zdraví na druhém stupni základních škol zahrnuje širokou škálu výukových oblastí a témat. Jedním z nich je problematika reprodukčního zdraví a sexuální výchovy. Vzhledem k mnoha specifikům Výchovy ke zdraví a potažmo výchovyk sexuálně reprodukčnímu zdraví, je žádoucí volit adekvátní výukové metody. A to takové, které umožňují naplňovat kognitivní, afektivní i psychomotorické cíle výuky a působí na všechny složky osobnosti. Výukových metod byla popsána celá řada, v pedagogické praxi jsou některé používány více některé méně. Pro výchovu ke zdraví se však jako velmi vhodná jeví aplikace aktivizačních výukových metod. Jak vyplynulo z uváděného výzkumu, 88 % žáků potvrzuje, že je výuka dle aktivizačních metod bavila, byla pro ně přínosná a efektivní. 61 % žáků ocenilo na aktivizačních metodách možnost projevení vlastního názoru a 39 % pak kladně hodnotí to, že se mohli do výuky aktivně zapojit. Téměř všichni žáci také uvádějí, že aktivizační výukové metody je m
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
21. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice Pardubice 2013
ISBN
978-80-905386-1-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
53-58
Publisher name
Kovář Petr - CAT Publishing
Place of publication
Ostrava
Event location
Pardubice
Event date
Sep 19, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—