Role of non-manual carriers Czech sign language in the education of children with hearing impairment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33145984" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33145984 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Role nemanuálních nosičů českého znakového jazyka ve výuce dětí se sluchovým postižením
Original language description
Cílem příspěvku je porovnat některé aspekty, kterými se projevy neslyšících odlišují od projevů slyšících. Jde vesměs o rozdíly podmíněné vnímáním okolního světa bez účasti sluchu. Nedostatek nebo úplná absence auditivního vnímání nutí přizpůsobit se vizuálnímu vnímání, například při sledování změn v prostoru, či při navazování konverzace. Významnou roli v komunikaci má nemanuální složka znakového jazyka, která tvoří jeho gramatiku. Vyjadřování gramatických kategorií mimikou je ve znakovém jazyce považováno za srovnatelné s prozodickými projevy v jazyce mluveném. U neslyšících dětí může díky přístupu k českému znakovému jazyku a vzdělávání v českém znakovém jazyce dojít ke kognitivnímu, emocionálnímu a sociálnímu vývoji na stejné úrovni jako u slyšících dětí.
Czech name
Role nemanuálních nosičů českého znakového jazyka ve výuce dětí se sluchovým postižením
Czech description
Cílem příspěvku je porovnat některé aspekty, kterými se projevy neslyšících odlišují od projevů slyšících. Jde vesměs o rozdíly podmíněné vnímáním okolního světa bez účasti sluchu. Nedostatek nebo úplná absence auditivního vnímání nutí přizpůsobit se vizuálnímu vnímání, například při sledování změn v prostoru, či při navazování konverzace. Významnou roli v komunikaci má nemanuální složka znakového jazyka, která tvoří jeho gramatiku. Vyjadřování gramatických kategorií mimikou je ve znakovém jazyce považováno za srovnatelné s prozodickými projevy v jazyce mluveném. U neslyšících dětí může díky přístupu k českému znakovému jazyku a vzdělávání v českém znakovém jazyce dojít ke kognitivnímu, emocionálnímu a sociálnímu vývoji na stejné úrovni jako u slyšících dětí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied
ISBN
978-80-89238-87-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
777-786
Publisher name
Iris
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Nov 20, 2013
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—