All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Role of non-manual carriers Czech sign language in the education of children with hearing impairment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33145984" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33145984 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role nemanuálních nosičů českého znakového jazyka ve výuce dětí se sluchovým postižením

  • Original language description

    Cílem příspěvku je porovnat některé aspekty, kterými se projevy neslyšících odlišují od projevů slyšících. Jde vesměs o rozdíly podmíněné vnímáním okolního světa bez účasti sluchu. Nedostatek nebo úplná absence auditivního vnímání nutí přizpůsobit se vizuálnímu vnímání, například při sledování změn v prostoru, či při navazování konverzace. Významnou roli v komunikaci má nemanuální složka znakového jazyka, která tvoří jeho gramatiku. Vyjadřování gramatických kategorií mimikou je ve znakovém jazyce považováno za srovnatelné s prozodickými projevy v jazyce mluveném. U neslyšících dětí může díky přístupu k českému znakovému jazyku a vzdělávání v českém znakovém jazyce dojít ke kognitivnímu, emocionálnímu a sociálnímu vývoji na stejné úrovni jako u slyšících dětí.

  • Czech name

    Role nemanuálních nosičů českého znakového jazyka ve výuce dětí se sluchovým postižením

  • Czech description

    Cílem příspěvku je porovnat některé aspekty, kterými se projevy neslyšících odlišují od projevů slyšících. Jde vesměs o rozdíly podmíněné vnímáním okolního světa bez účasti sluchu. Nedostatek nebo úplná absence auditivního vnímání nutí přizpůsobit se vizuálnímu vnímání, například při sledování změn v prostoru, či při navazování konverzace. Významnou roli v komunikaci má nemanuální složka znakového jazyka, která tvoří jeho gramatiku. Vyjadřování gramatických kategorií mimikou je ve znakovém jazyce považováno za srovnatelné s prozodickými projevy v jazyce mluveném. U neslyšících dětí může díky přístupu k českému znakovému jazyku a vzdělávání v českém znakovém jazyce dojít ke kognitivnímu, emocionálnímu a sociálnímu vývoji na stejné úrovni jako u slyšících dětí.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied

  • ISBN

    978-80-89238-87-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    777-786

  • Publisher name

    Iris

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Nov 20, 2013

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article