The Issue of Language Awareness of Deaf Individuals in Relation to not only Czech Language, but also Sign Language, Interconnection with Awareness of their own Identity and their own Culture
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153003" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153003 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Problematika jazykového uvědomění neslyšících jedinců ve vztahu nejen k jazyku českému, ale i k jazyku znakovému, vzájemné propojení s uvědomováním si vlastní identity a vlastní kultury
Original language description
Jazykové uvědomění neslyšícího je jedním z hlavních znaků, které ho řadí do komunity neslyšících. Znakový jazyk má velký vliv na vývoj a utváření identity neslyšících. S uvědomělým užíváním znakového jazyka jako komunikačního nástroje, se úzce pojí takéodlišné vnímání světa, tedy kulturní odlišnost. Na základních školách pro sluchově postižené je v současné době v rámci RVP zaváděn předmět Znakový jazyk, který svou náplní přispívá k celkovému vývoji jazykového uvědomění neslyšících žáků, uživatelů znakového jazyka. V příspěvku jsou prezentovány závěry výzkumu, který byl zaměřen na zjištění vnímání znakového jazyka samotnými uživateli, žáky II. stupně základních škol pro sluchově postižené s využitím metody kvalitativního přístupu.
Czech name
Problematika jazykového uvědomění neslyšících jedinců ve vztahu nejen k jazyku českému, ale i k jazyku znakovému, vzájemné propojení s uvědomováním si vlastní identity a vlastní kultury
Czech description
Jazykové uvědomění neslyšícího je jedním z hlavních znaků, které ho řadí do komunity neslyšících. Znakový jazyk má velký vliv na vývoj a utváření identity neslyšících. S uvědomělým užíváním znakového jazyka jako komunikačního nástroje, se úzce pojí takéodlišné vnímání světa, tedy kulturní odlišnost. Na základních školách pro sluchově postižené je v současné době v rámci RVP zaváděn předmět Znakový jazyk, který svou náplní přispívá k celkovému vývoji jazykového uvědomění neslyšících žáků, uživatelů znakového jazyka. V příspěvku jsou prezentovány závěry výzkumu, který byl zaměřen na zjištění vnímání znakového jazyka samotnými uživateli, žáky II. stupně základních škol pro sluchově postižené s využitím metody kvalitativního přístupu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Interdisciplinární pohledy na jinakost
ISBN
978-80-244-4483-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
113-121
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Mar 11, 2014
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—