All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Poetry, students and teachers. Reception, interpretation, teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146582" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146582 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Poezie, studenti a učitelé. Recepce, interpretace, výuka

  • Original language description

    Na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci jsme realizovali tříletý výzkumný projekt Grantové agentury České republiky s názvem Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů (2011-2013). Sledovali jsme, jak studenti ve věku 12 - 20 let čtou a vnímají různé druhy básní, nakolik jsou schopni je interpretovat bez výrazné asistence učitele. Zároveň jsme v longitudinální linii šetření zkoumali, jak lze studentský vztah k poezii ovlivňovat volbou vhodných vyučovacích metod založených na zážitkové pedagogice, rozvíjení kreativity a na citlivém přístupu k individuálním studentským interpretacím. Studentský interpretační vhled do poezie jsme sledovali metodou ohniskové skupiny. Celkově se do výzkumu zapojilo 1088 respondentů, kteřív několika dílčích etapách posuzovali vybrané básnické texty, či byli zapojeni do longitudinálního šetření (240 respondentů).

  • Czech name

    Poezie, studenti a učitelé. Recepce, interpretace, výuka

  • Czech description

    Na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci jsme realizovali tříletý výzkumný projekt Grantové agentury České republiky s názvem Výzkum recepce poezie u pubescentních a adolescentních čtenářů (2011-2013). Sledovali jsme, jak studenti ve věku 12 - 20 let čtou a vnímají různé druhy básní, nakolik jsou schopni je interpretovat bez výrazné asistence učitele. Zároveň jsme v longitudinální linii šetření zkoumali, jak lze studentský vztah k poezii ovlivňovat volbou vhodných vyučovacích metod založených na zážitkové pedagogice, rozvíjení kreativity a na citlivém přístupu k individuálním studentským interpretacím. Studentský interpretační vhled do poezie jsme sledovali metodou ohniskové skupiny. Celkově se do výzkumu zapojilo 1088 respondentů, kteřív několika dílčích etapách posuzovali vybrané básnické texty, či byli zapojeni do longitudinálního šetření (240 respondentů).

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0594" target="_blank" >GAP407/11/0594: Research of poetry receptiveness between pubescent and adolescent readers</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-3922-8

  • Number of pages

    272

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book