Coherence of written communiques of youngest language users
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152675" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152675 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://jazyk-literatura-komunikace.cz/index.php/cislo-2-2014" target="_blank" >http://jazyk-literatura-komunikace.cz/index.php/cislo-2-2014</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prostředky koherence v textech nejmladších uživatelů jazyka
Original language description
Autorka příspěvku se zaměřuje na zkoumání písemných projevů nejmladších uživatelů grafického systému jazyka, tzn. dětí ve věku 7 až 9 let. Koncepce výzkumného šetření a jeho teoretická báze staví na současném neuspokojivém stavu písemného projevu mladé generace, který často postrádá myšlenkovou a komunikační soudržnost, a tedy i celkovou smysluplnost. Cílem autorky je popsat základní prostředky koherence textových elementů žáků základní školy, kteří neznají všechna gramatická a stylistická pravidla a skoherencí pracují intuitivně. Výzkumná sonda se rovněž věnuje klasifikaci nejčastějších jevů, které soudržnost textu narušují.
Czech name
Prostředky koherence v textech nejmladších uživatelů jazyka
Czech description
Autorka příspěvku se zaměřuje na zkoumání písemných projevů nejmladších uživatelů grafického systému jazyka, tzn. dětí ve věku 7 až 9 let. Koncepce výzkumného šetření a jeho teoretická báze staví na současném neuspokojivém stavu písemného projevu mladé generace, který často postrádá myšlenkovou a komunikační soudržnost, a tedy i celkovou smysluplnost. Cílem autorky je popsat základní prostředky koherence textových elementů žáků základní školy, kteří neznají všechna gramatická a stylistická pravidla a skoherencí pracují intuitivně. Výzkumná sonda se rovněž věnuje klasifikaci nejčastějších jevů, které soudržnost textu narušují.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Jazyk - literatura - komunikace
ISSN
1805-689X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2014
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
1-5
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—