All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Child with behavioural problems in institucional care

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153284" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153284 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dítě s problémem v chování v institucionální výchově

  • Original language description

    Termín problém v chování je značně široce pojatý a jsou do něj zahrnuty nejrůznější jevy, některé mohou představovat vývojovou normu, jindy se jedná o projevy sociální nepřizpůsobivosti přechodného charakteru, a nakonec také chování, které porušuje sociální normy. Předpokládá se, že u jistého počtu dětí, které jsou umístěny ve školských zařízeních pro výkon institucionální výchovy, jsou projevy problémového chování, které jsou označeny jako poruchy chování, značně výrazné a byly vyčerpány všechny možnosti preventivně výchovné péče. Příspěvek se především zaměřuje na důvody umístění dětí do zařízení pro výkon institucionální výchovy, vymezuje typy projevů problémového chování, které vedou k umístění dítěte, charakteristiku rodin, ze kterých tyto děti pochází a všímá si role školy, do které dítě s problémy v chování dochází. Cílem je specifikovat jednotlivé typy problémového chování u dětí v těchto zařízeních, což by mohlo vést k potenciálu žádoucích změn v projevech chování.

  • Czech name

    Dítě s problémem v chování v institucionální výchově

  • Czech description

    Termín problém v chování je značně široce pojatý a jsou do něj zahrnuty nejrůznější jevy, některé mohou představovat vývojovou normu, jindy se jedná o projevy sociální nepřizpůsobivosti přechodného charakteru, a nakonec také chování, které porušuje sociální normy. Předpokládá se, že u jistého počtu dětí, které jsou umístěny ve školských zařízeních pro výkon institucionální výchovy, jsou projevy problémového chování, které jsou označeny jako poruchy chování, značně výrazné a byly vyčerpány všechny možnosti preventivně výchovné péče. Příspěvek se především zaměřuje na důvody umístění dětí do zařízení pro výkon institucionální výchovy, vymezuje typy projevů problémového chování, které vedou k umístění dítěte, charakteristiku rodin, ze kterých tyto děti pochází a všímá si role školy, do které dítě s problémy v chování dochází. Cílem je specifikovat jednotlivé typy problémového chování u dětí v těchto zařízeních, což by mohlo vést k potenciálu žádoucích změn v projevech chování.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Jinakost ve speciálněpedagogickém kontextu

  • ISBN

    978-80-244-4290-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    63-69

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Mar 11, 2014

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article