Issue of Hearing Impairment from the View of University Students of Special Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158400" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158400 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Problematika sluchového postižení z pohledu vysokoškolských studentů speciální pedagogiky
Original language description
Cílem výzkumného šetření bylo zjistit informovanost vysokoškolských studentů speciální pedagogiky v otázkách vzdělávání a socializace osob se sluchovým postižením. Pro účely výzkumného šetření jsme použili dotazník, který obsahoval celkem 28 otázek. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že 59,6 % respondentů (n=127) souhlasí s výrokem, že se osoby se sluchovým postižením setkávají v každodenním životě s problémy, které jim znesnadňují integraci do majoritní společnosti. Respondenti se také domnívají, žejsou osoby se sluchovým postižením limitovány zejména v oblasti pracovního uplatnění, dále v rámci vztahů s vrstevníky, dosažení vhodného vzdělávání, přístupu k informacím, manželství a partnerství a nakonec ve volnočasových aktivitách. Tato problematikabyla realizována v rámci studentské grantové soutěže IGA_PdF 2014013.
Czech name
Problematika sluchového postižení z pohledu vysokoškolských studentů speciální pedagogiky
Czech description
Cílem výzkumného šetření bylo zjistit informovanost vysokoškolských studentů speciální pedagogiky v otázkách vzdělávání a socializace osob se sluchovým postižením. Pro účely výzkumného šetření jsme použili dotazník, který obsahoval celkem 28 otázek. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že 59,6 % respondentů (n=127) souhlasí s výrokem, že se osoby se sluchovým postižením setkávají v každodenním životě s problémy, které jim znesnadňují integraci do majoritní společnosti. Respondenti se také domnívají, žejsou osoby se sluchovým postižením limitovány zejména v oblasti pracovního uplatnění, dále v rámci vztahů s vrstevníky, dosažení vhodného vzdělávání, přístupu k informacím, manželství a partnerství a nakonec ve volnočasových aktivitách. Tato problematikabyla realizována v rámci studentské grantové soutěže IGA_PdF 2014013.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PhD existence 2015 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
ISBN
978-80-244-4695-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
1-8
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Feb 4, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—