The process of planning educational activities in museum
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158421" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158421 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Plánování edukačních aktivit v muzeu: od strategického plánu k přípravě edukačního programu
Original language description
Kniha se věnuje plánování edukačních aktivit v prostředí muzea a objasňuje podstatu a výhody strategického plánování. Plánování edukačních aktivit muzea autorky nahlížejí ze tří úrovní: úrovně muzea jako celku, které by mělo dát vzdělávacím aktivitám jasně stanovené místo a ideový rámec daný posláním instituce a cíli, které muzeum naplňuje; úrovně edukačního oddělení, která by mělo mít ze strany vedení jasně dané cíle a úkoly, a úrovně konkrétního muzejního pedagoga, který autonomně projektuje svou edukační činnost v rámci daném cíli a úkoly edukačního oddělení a posláním muzea jako celku. Knihu uzavírá analýza dokumentů strategického významu v českých muzeích a galeriích, která ukazuje, že v českém prostředí není strategické plánování dosud běžně využíváno a že vzdělávací aktivity jsou v dokumentech strategické povahy upozaďovány a není jim zdaleka věnována stejná pozornost jako jiným oblastem muzejních činností.
Czech name
Plánování edukačních aktivit v muzeu: od strategického plánu k přípravě edukačního programu
Czech description
Kniha se věnuje plánování edukačních aktivit v prostředí muzea a objasňuje podstatu a výhody strategického plánování. Plánování edukačních aktivit muzea autorky nahlížejí ze tří úrovní: úrovně muzea jako celku, které by mělo dát vzdělávacím aktivitám jasně stanovené místo a ideový rámec daný posláním instituce a cíli, které muzeum naplňuje; úrovně edukačního oddělení, která by mělo mít ze strany vedení jasně dané cíle a úkoly, a úrovně konkrétního muzejního pedagoga, který autonomně projektuje svou edukační činnost v rámci daném cíli a úkoly edukačního oddělení a posláním muzea jako celku. Knihu uzavírá analýza dokumentů strategického významu v českých muzeích a galeriích, která ukazuje, že v českém prostředí není strategické plánování dosud běžně využíváno a že vzdělávací aktivity jsou v dokumentech strategické povahy upozaďovány a není jim zdaleka věnována stejná pozornost jako jiným oblastem muzejních činností.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-4626-4
Number of pages
117
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—