All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Theme - Action - Message: A Project Method in Art Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158433" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158433 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Téma - akce - výpověď: Projektová metoda ve výtvarné výchově

  • Original language description

    Monografie pojednává o projektové metodě v kontextu výtvarné výchovy a jedním z jejích cílů je přinést teoretické a metodické impulsy i zprávu o tom, kudy se projekty ve výtvarné výchově ubírají. Nejprve se však vracíme ke kořenům této metody, které vyrůstají z reformních pedagogických směrů první poloviny 20. století, zejména z pragmatismu a úvah Johna Deweye a Williama H. Kilpatricka. V úvodní teoretické kapitole připomínáme, co tvůrci této metody považovali za zásadní: projekty stojí na vlastní aktivitě žáků, na jejich spolupráci a osobním zaujetí. Projektovou metodu podle Kilpatricka definují přívlastky jako sebevzdělávání ("self-education"); učení, v jehož středu je dítě a jeho zájmy ("child-centered learning"); učení skrze činnost ("learning by doing"); svobodné učení ("learning through freedom") a učení se zájmem ("learning with interest"). Proto je pochopitelné, že vysokoškolská příprava výtvarných pedagogů nezbytně zahrnuje také metodický tréning týkající se této edukační meto

  • Czech name

    Téma - akce - výpověď: Projektová metoda ve výtvarné výchově

  • Czech description

    Monografie pojednává o projektové metodě v kontextu výtvarné výchovy a jedním z jejích cílů je přinést teoretické a metodické impulsy i zprávu o tom, kudy se projekty ve výtvarné výchově ubírají. Nejprve se však vracíme ke kořenům této metody, které vyrůstají z reformních pedagogických směrů první poloviny 20. století, zejména z pragmatismu a úvah Johna Deweye a Williama H. Kilpatricka. V úvodní teoretické kapitole připomínáme, co tvůrci této metody považovali za zásadní: projekty stojí na vlastní aktivitě žáků, na jejich spolupráci a osobním zaujetí. Projektovou metodu podle Kilpatricka definují přívlastky jako sebevzdělávání ("self-education"); učení, v jehož středu je dítě a jeho zájmy ("child-centered learning"); učení skrze činnost ("learning by doing"); svobodné učení ("learning through freedom") a učení se zájmem ("learning with interest"). Proto je pochopitelné, že vysokoškolská příprava výtvarných pedagogů nezbytně zahrnuje také metodický tréning týkající se této edukační meto

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-4506-9

  • Number of pages

    183

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book