Theme - Action - Message: A Project Method in Art Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158433" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158433 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Téma - akce - výpověď: Projektová metoda ve výtvarné výchově
Original language description
Monografie pojednává o projektové metodě v kontextu výtvarné výchovy a jedním z jejích cílů je přinést teoretické a metodické impulsy i zprávu o tom, kudy se projekty ve výtvarné výchově ubírají. Nejprve se však vracíme ke kořenům této metody, které vyrůstají z reformních pedagogických směrů první poloviny 20. století, zejména z pragmatismu a úvah Johna Deweye a Williama H. Kilpatricka. V úvodní teoretické kapitole připomínáme, co tvůrci této metody považovali za zásadní: projekty stojí na vlastní aktivitě žáků, na jejich spolupráci a osobním zaujetí. Projektovou metodu podle Kilpatricka definují přívlastky jako sebevzdělávání ("self-education"); učení, v jehož středu je dítě a jeho zájmy ("child-centered learning"); učení skrze činnost ("learning by doing"); svobodné učení ("learning through freedom") a učení se zájmem ("learning with interest"). Proto je pochopitelné, že vysokoškolská příprava výtvarných pedagogů nezbytně zahrnuje také metodický tréning týkající se této edukační meto
Czech name
Téma - akce - výpověď: Projektová metoda ve výtvarné výchově
Czech description
Monografie pojednává o projektové metodě v kontextu výtvarné výchovy a jedním z jejích cílů je přinést teoretické a metodické impulsy i zprávu o tom, kudy se projekty ve výtvarné výchově ubírají. Nejprve se však vracíme ke kořenům této metody, které vyrůstají z reformních pedagogických směrů první poloviny 20. století, zejména z pragmatismu a úvah Johna Deweye a Williama H. Kilpatricka. V úvodní teoretické kapitole připomínáme, co tvůrci této metody považovali za zásadní: projekty stojí na vlastní aktivitě žáků, na jejich spolupráci a osobním zaujetí. Projektovou metodu podle Kilpatricka definují přívlastky jako sebevzdělávání ("self-education"); učení, v jehož středu je dítě a jeho zájmy ("child-centered learning"); učení skrze činnost ("learning by doing"); svobodné učení ("learning through freedom") a učení se zájmem ("learning with interest"). Proto je pochopitelné, že vysokoškolská příprava výtvarných pedagogů nezbytně zahrnuje také metodický tréning týkající se této edukační meto
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-4506-9
Number of pages
183
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—