Assessment and Self-Assessment of Primary School Pupils in the Field of Technical Education in the Gender Context
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577661" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577661 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2016/01/04.pdf" target="_blank" >http://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2016/01/04.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2016.004" target="_blank" >10.5507/tvv.2016.004</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení a sebehodnocení žáků primární školy v technické výchově v genderovém kontextu
Original language description
Článek se zabývá problematikou hodnocení žáků na primární škole v kontextu technického vzdělávání. Tyto procesy jsou vnímány jako významné jak pro rozvoj osobnostních kvalit, tak pro proces socializace dítěte, jež je deklarována Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Hlavním záměrem stati je prezentovat možné genderové rozdíly v hodnocení a sebehodnocení žáků primární školy jako jeden z aspektů ovlivňující rozvoj osobnosti i budoucí profesní orientaci. Vzhledem k celospolečensky sílícím snahám o oživení technických oborů je tato problematika řešena v kontextu výuky technicky zaměřených předmětů na prvním stupni ZŠ (praktické činnosti). Součástí stati je prezentace plánovaného výzkumného šetření, jehož výsledky by umožnily identifikovat možné rozdíly v procesu sebehodnocení žáků. Vzhledem k tomu, že hodnocení učitele je jedním z klíčových faktorů ovlivňující sebehodnocení žáka jedním z dílčích cílů výzkumného šetření je identifikovat možné rozdíly v hodnotících strategiích učitele s ohledem na genderovou příslušnost žáků, charakter sebehodnotících aktivit řízených učitelem a specifika hodnocení v technické výchově na primární škole.
Czech name
Hodnocení a sebehodnocení žáků primární školy v technické výchově v genderovém kontextu
Czech description
Článek se zabývá problematikou hodnocení žáků na primární škole v kontextu technického vzdělávání. Tyto procesy jsou vnímány jako významné jak pro rozvoj osobnostních kvalit, tak pro proces socializace dítěte, jež je deklarována Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Hlavním záměrem stati je prezentovat možné genderové rozdíly v hodnocení a sebehodnocení žáků primární školy jako jeden z aspektů ovlivňující rozvoj osobnosti i budoucí profesní orientaci. Vzhledem k celospolečensky sílícím snahám o oživení technických oborů je tato problematika řešena v kontextu výuky technicky zaměřených předmětů na prvním stupni ZŠ (praktické činnosti). Součástí stati je prezentace plánovaného výzkumného šetření, jehož výsledky by umožnily identifikovat možné rozdíly v procesu sebehodnocení žáků. Vzhledem k tomu, že hodnocení učitele je jedním z klíčových faktorů ovlivňující sebehodnocení žáka jedním z dílčích cílů výzkumného šetření je identifikovat možné rozdíly v hodnotících strategiích učitele s ohledem na genderovou příslušnost žáků, charakter sebehodnotících aktivit řízených učitelem a specifika hodnocení v technické výchově na primární škole.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
28-36
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—