Psychodidactic aspects of process in text productions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580029" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580029 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Psychodidaktické aspekty procesu produkce textu
Original language description
Monografie Psychodidaktické aspekty procesu produkce textu zachycuje přímou souvislost mezi procesem psaní a kognitivními funkcemi žáků druhého stupně základní školy. Výstavba písemného komunikátu je nahlížena jako několikafázový proces, akcentována je zároveň potřeba implementace metakognitivních strategií do výuky a komunikačně-pragmatická orientace ve vzdělávání. Publikace prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které vychází z teorie vědomostního prostoru a dynamického hodnocení. Pedagogický experiment monitoroval kognitivní a metakognitivní procesy žáků experimentální skupiny při produkci textu se zaměřením na zachycení možných deficitů v obou rovinách a mapoval vliv zkušenosti zprostředkovaného učení na rozvoj jejich textové kompetence a myšlení.
Czech name
Psychodidaktické aspekty procesu produkce textu
Czech description
Monografie Psychodidaktické aspekty procesu produkce textu zachycuje přímou souvislost mezi procesem psaní a kognitivními funkcemi žáků druhého stupně základní školy. Výstavba písemného komunikátu je nahlížena jako několikafázový proces, akcentována je zároveň potřeba implementace metakognitivních strategií do výuky a komunikačně-pragmatická orientace ve vzdělávání. Publikace prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které vychází z teorie vědomostního prostoru a dynamického hodnocení. Pedagogický experiment monitoroval kognitivní a metakognitivní procesy žáků experimentální skupiny při produkci textu se zaměřením na zachycení možných deficitů v obou rovinách a mapoval vliv zkušenosti zprostředkovaného učení na rozvoj jejich textové kompetence a myšlení.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-5102-2
Number of pages
124
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—