Prospective Teachers' Beliefs Regarding their Preparedness for Teaching Mathematics at Elementary Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73585422" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73585422 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přesvědčení o připravenosti budoucích učitelů matematiky 1. stupně ZŠ
Original language description
Příspěvek vychází z předpokladu, že pozitivní přesvědčení pregraduálních učitelů matematiky primárního vzdělávání o kvalitě jejich didaktické přípravy může být zárukou kladného vztahu k jejich budoucí profesi. Východiskem příspěvku byl výzkum realizovaný v měsíci květnu a červnu roku 2016 celkem mezi 111 budoucími učiteli matematiky 1. stupně ZŠ. Pro potřeby výzkumu byl využit dotazník Beliefs about Preparedness for Teaching Mathematics z mezinárodní studie Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M), zkoumající připravenost budoucích učitelů matematiky z různých zemí pro výkon jejich povolání při výuce na prvním a druhém stupni základní školy. Data z výzkumu byla podrobně analyzována v pěti zvolených oblastech – konstruktivistické zásady vyučování, stanovování vzdělávacích cílů, didaktické pomůcky a jejich využívání v hodinách matematiky, hodnocení výkonu žáka a spolupráce s rodiči a kolegy.
Czech name
Přesvědčení o připravenosti budoucích učitelů matematiky 1. stupně ZŠ
Czech description
Příspěvek vychází z předpokladu, že pozitivní přesvědčení pregraduálních učitelů matematiky primárního vzdělávání o kvalitě jejich didaktické přípravy může být zárukou kladného vztahu k jejich budoucí profesi. Východiskem příspěvku byl výzkum realizovaný v měsíci květnu a červnu roku 2016 celkem mezi 111 budoucími učiteli matematiky 1. stupně ZŠ. Pro potřeby výzkumu byl využit dotazník Beliefs about Preparedness for Teaching Mathematics z mezinárodní studie Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M), zkoumající připravenost budoucích učitelů matematiky z různých zemí pro výkon jejich povolání při výuce na prvním a druhém stupni základní školy. Data z výzkumu byla podrobně analyzována v pěti zvolených oblastech – konstruktivistické zásady vyučování, stanovování vzdělávacích cílů, didaktické pomůcky a jejich využívání v hodinách matematiky, hodnocení výkonu žáka a spolupráce s rodiči a kolegy.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
ISSN
1805-7152
e-ISSN
—
Volume of the periodical
4
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
30
Pages from-to
48-77
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—