The Camphill movement in the background of the socio-pedagogical reform of the beginning of the last century
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585409" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585409 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.400" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.400</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.400" target="_blank" >10.14712/23362189.2017.400</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hnutí Camphill na pozadí sociálněpedagogické reformy počátku minulého století
Original language description
Historicko-pedagogická studie pojednává o mezinárodním hnutí Camphill, důvo- dech jeho vzniku ve čtyřicátých letech 20. století, o úloze rakouského lékaře Karla Königa v roli ne- jen duchovního vůdce hnutí, stejně jako o motivaci zakladatelů hnutí k založení prvního společen- ství. Studie si klade za cíl seznámit čtenáře s myšlenkovými východisky hnutí Camphill v kontextu doby jeho vzniku a v kontextu základního ideového rámce, z něhož hnutí čerpalo – anthroposofie. Popisuje rovněž úlohu léčebné pedagogiky a sociální trojčlennosti jako základních pilířů camphillu.
Czech name
Hnutí Camphill na pozadí sociálněpedagogické reformy počátku minulého století
Czech description
Historicko-pedagogická studie pojednává o mezinárodním hnutí Camphill, důvo- dech jeho vzniku ve čtyřicátých letech 20. století, o úloze rakouského lékaře Karla Königa v roli ne- jen duchovního vůdce hnutí, stejně jako o motivaci zakladatelů hnutí k založení prvního společen- ství. Studie si klade za cíl seznámit čtenáře s myšlenkovými východisky hnutí Camphill v kontextu doby jeho vzniku a v kontextu základního ideového rámce, z něhož hnutí čerpalo – anthroposofie. Popisuje rovněž úlohu léčebné pedagogiky a sociální trojčlennosti jako základních pilířů camphillu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
67
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
147-160
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—