All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Written dictation of small and big letters among 1st-grade pupils at primary school and primary school of logopedic type with a focus on the results of pupils with specific language impairment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73585365" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73585365 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rukopisný diktát malých a velkých písmen u žáků 1. ročníku základní školy a základní školy logopedického typu se zaměřením na výsledky žáků s vývojovou dysfázií

  • Original language description

    Cílem výzkumu bylo vyšetřit diktát malých a velkých písmen u vybraného vzorku žáků 1. ročníků základní školy logopedického typu (dále též ZŠL) a žáků základní školy (dále též ZŠ). Autorka vyšetřila 46 žáků, z toho 13 ze základní školy logopedické, 12 ze základní školy pro žáky se specifickými poruchami učení a 21 žáků s typickým vývojem jazyka ze ZŠ. Výsledky: Žáci ze ZŠL (N=25) dosáhli průměrného skóre v diktátu malých písmen 27,12 z celkového počtu 35 bodů, v diktátu velkých písmen 20,52 z 34 bodů. Žáci ze ZŠ (N=21) měli průměrné skóre v diktátu malých písmen 30,95 z 35 bodů, v diktátu velkých písmen 27,29 z 34 bodů. Závěry: Žáci na ZŠ dosáhli v diktátu malých i velkých písmen statisticky významně lepšího výsledku než žáci ze ZŠL (p=0,0044; p=0,0007). Mezi skóre v diktátu malých a velkých písmen existuje významný vztah u žáků bez vývojové dysfázie (N=30, vysoká míra závislosti r=0,90) i u žáků s vývojovou dysfázií (N=16, střední míra závislosti r=0,69). U žáků s vývojovou dysfázií nebyly dle pohlaví zjištěny významné rozdíly ve znalosti grafémů malých písmen (p=0,61). Dívky s vývojovou dysfázií (N=6) měly nižší znalost grafémů velkých psacích písmen než chlapci (N=10) s vývojovou dysfázií (p=0,03).

  • Czech name

    Rukopisný diktát malých a velkých písmen u žáků 1. ročníku základní školy a základní školy logopedického typu se zaměřením na výsledky žáků s vývojovou dysfázií

  • Czech description

    Cílem výzkumu bylo vyšetřit diktát malých a velkých písmen u vybraného vzorku žáků 1. ročníků základní školy logopedického typu (dále též ZŠL) a žáků základní školy (dále též ZŠ). Autorka vyšetřila 46 žáků, z toho 13 ze základní školy logopedické, 12 ze základní školy pro žáky se specifickými poruchami učení a 21 žáků s typickým vývojem jazyka ze ZŠ. Výsledky: Žáci ze ZŠL (N=25) dosáhli průměrného skóre v diktátu malých písmen 27,12 z celkového počtu 35 bodů, v diktátu velkých písmen 20,52 z 34 bodů. Žáci ze ZŠ (N=21) měli průměrné skóre v diktátu malých písmen 30,95 z 35 bodů, v diktátu velkých písmen 27,29 z 34 bodů. Závěry: Žáci na ZŠ dosáhli v diktátu malých i velkých písmen statisticky významně lepšího výsledku než žáci ze ZŠL (p=0,0044; p=0,0007). Mezi skóre v diktátu malých a velkých písmen existuje významný vztah u žáků bez vývojové dysfázie (N=30, vysoká míra závislosti r=0,90) i u žáků s vývojovou dysfázií (N=16, střední míra závislosti r=0,69). U žáků s vývojovou dysfázií nebyly dle pohlaví zjištěny významné rozdíly ve znalosti grafémů malých písmen (p=0,61). Dívky s vývojovou dysfázií (N=6) měly nižší znalost grafémů velkých psacích písmen než chlapci (N=10) s vývojovou dysfázií (p=0,03).

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2018

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    37-54

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database