Verification Taxonomy of Teachers in Terms of their Approaches to and Views on ICT Tools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587948" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587948 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=tvv&raid=44&type=fin&ver=2" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=tvv&raid=44&type=fin&ver=2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2018.007" target="_blank" >10.5507/tvv.2018.007</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ověření taxonomie učitelů z pohledu využívání a postojů k ICT nástrojům
Original language description
Je možné učitele kategorizovat dle jejich přístupu k moderním technologiím? Existují skupiny učitelů, které nekriticky využívají tyto technologie? Existuje naopak početnější skupina učitelů a pedagogických pracovníků, která se tomuto využití aktivně brání? Toto jsou některé z otázek, na které se pokouší nalézt odpověď předložená stať. Na základě uvedených východisek jsme přistoupili k provedení analýzy způsobů a přístupů k využití ICT nástrojů učiteli základních a středních škol, s využitím metod pedagogického výzkumu. Pořízená výzkumná data byla podrobena statistické analýze pomocí vícerozměrových statistických metod s cílem ověřit, zda již existující taxonomie učitelů dle E. Rogerse, rozdělující učitele z pohledu jejich přístupu k ICT nástrojů, jsou stále platná, či je potřebné provést její revizi.
Czech name
Ověření taxonomie učitelů z pohledu využívání a postojů k ICT nástrojům
Czech description
Je možné učitele kategorizovat dle jejich přístupu k moderním technologiím? Existují skupiny učitelů, které nekriticky využívají tyto technologie? Existuje naopak početnější skupina učitelů a pedagogických pracovníků, která se tomuto využití aktivně brání? Toto jsou některé z otázek, na které se pokouší nalézt odpověď předložená stať. Na základě uvedených východisek jsme přistoupili k provedení analýzy způsobů a přístupů k využití ICT nástrojů učiteli základních a středních škol, s využitím metod pedagogického výzkumu. Pořízená výzkumná data byla podrobena statistické analýze pomocí vícerozměrových statistických metod s cílem ověřit, zda již existující taxonomie učitelů dle E. Rogerse, rozdělující učitele z pohledu jejich přístupu k ICT nástrojů, jsou stále platná, či je potřebné provést její revizi.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
11-23
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—