Tandem teaching in mathematics as an instrument of reflective education model
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594145" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594145 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2019/01/01.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2019/01/01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.001" target="_blank" >10.5507/epd.2019.001</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tandemová výuka v matematice jako instrument reflektivního modelu vzdělávání
Original language description
Příspěvek reflektuje jednu z méně běžných organizačních forem výuky prostřednictvím konkrétní zkušenosti pedagoga z praxe. Tandemová výuka má vést k zefektivnění vyučovacích hodin, neboť probíhá za přítomnosti dvou či více učitelů. Ti společně spolupracují na plánování hodin, jejich realizaci i následném hodnocení. Zejména v možnosti společné reflexe participujících učitelů vidíme přidanou hodnotu tandemové výuky, neboť vede zapojené učitele k formulaci vlastních závěrů a pocitů. Proces uvědomění si průběhu hodin pak napomáhá převodu zkušenosti do nového kontextu, čímž je zkušenost dále uplatnitelná v budoucích edukačních souvislostech. Cílem příspěvku je shrnout teoretická vymezení problematiky, ilustrovat její principy na konkrétní realizované hodině a její průběh kvalitativně zhodnotit.
Czech name
Tandemová výuka v matematice jako instrument reflektivního modelu vzdělávání
Czech description
Příspěvek reflektuje jednu z méně běžných organizačních forem výuky prostřednictvím konkrétní zkušenosti pedagoga z praxe. Tandemová výuka má vést k zefektivnění vyučovacích hodin, neboť probíhá za přítomnosti dvou či více učitelů. Ti společně spolupracují na plánování hodin, jejich realizaci i následném hodnocení. Zejména v možnosti společné reflexe participujících učitelů vidíme přidanou hodnotu tandemové výuky, neboť vede zapojené učitele k formulaci vlastních závěrů a pocitů. Proces uvědomění si průběhu hodin pak napomáhá převodu zkušenosti do nového kontextu, čímž je zkušenost dále uplatnitelná v budoucích edukačních souvislostech. Cílem příspěvku je shrnout teoretická vymezení problematiky, ilustrovat její principy na konkrétní realizované hodině a její průběh kvalitativně zhodnotit.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
7-13
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—