Gender-Based Differences in Internet Use among Grammar School Students in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73595981" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73595981 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201902-0005_genderove_rozdily_ve_vyuzivani_internetu_mezi_zaky_gymnazii_v_ceske_republice.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201902-0005_genderove_rozdily_ve_vyuzivani_internetu_mezi_zaky_gymnazii_v_ceske_republice.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2019.011" target="_blank" >10.5507/jtie.2019.011</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Genderové rozdíly ve využívání internetu mezi žáky gymnázií v České republice
Original language description
Předkládaný článek popisuje dílčí výsledky výzkumu, který se zaměřuje na analýzu genderových rozdílů využívání internetu u žáků 3. ročníků gymnázií v regionech krajů Olomouckého, Pardubického, Moravskoslezského a Zlínského v České republice. Design výzkumné strategie byl metodologicky zvolen formou kvantitativně orientovaného výzkumu. Jako výzkumná metoda získávání dat byl stanoven dotazník, ve kterém byla použita smíšená typologie dotazníkových položek. Celkový počet zúčastněných respondentů činil 529, kterým byl dotazník distribuován v tištěné podobě ve spolupráci s jednotlivými školami. Evidence získaných dat probíhala elektronicky, kdy bylo nutné všechny tištěné dotazníky převést do digitální podoby. Data v elektronické podobě byly zpracovány a analyzovány v tabulkovém procesoru a ve specializovaném softwaru pro statistické výpočty. Při vyhodnocování výzkumných dat bylo nutné vycházet z podoby stanovených hypotéz, jež byly ověřovány z výsledků analýzy základního i pokročilého zpracování dat.
Czech name
Genderové rozdíly ve využívání internetu mezi žáky gymnázií v České republice
Czech description
Předkládaný článek popisuje dílčí výsledky výzkumu, který se zaměřuje na analýzu genderových rozdílů využívání internetu u žáků 3. ročníků gymnázií v regionech krajů Olomouckého, Pardubického, Moravskoslezského a Zlínského v České republice. Design výzkumné strategie byl metodologicky zvolen formou kvantitativně orientovaného výzkumu. Jako výzkumná metoda získávání dat byl stanoven dotazník, ve kterém byla použita smíšená typologie dotazníkových položek. Celkový počet zúčastněných respondentů činil 529, kterým byl dotazník distribuován v tištěné podobě ve spolupráci s jednotlivými školami. Evidence získaných dat probíhala elektronicky, kdy bylo nutné všechny tištěné dotazníky převést do digitální podoby. Data v elektronické podobě byly zpracovány a analyzovány v tabulkovém procesoru a ve specializovaném softwaru pro statistické výpočty. Při vyhodnocování výzkumných dat bylo nutné vycházet z podoby stanovených hypotéz, jež byly ověřovány z výsledků analýzy základního i pokročilého zpracování dat.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
58-77
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—