All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Effect of Coping Strategies on Workplace Bullying In Elementary School Teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73599626" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73599626 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/magno/epd/2019/mn1.php" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/magno/epd/2019/mn1.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.002" target="_blank" >10.5507/epd.2019.002</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Efekt copingových strategií na šikanu na pracovišti u učitelů základních škol

  • Original language description

    Stres je v učitelské profesi důležité téma. Je úzce spjat s pracovní zátěží, nedostatkem učitelů, nevhodnými copingovými strategiemi a vysokou fl uktuací zaměstnanců. Významný nárůst stresu u učitelů základních škol vede k vysokému riziku výskytu šikany na pracovišti. Jednou z možností prevence je nalézt vhodné strategie zvládání stresu. Cílem výzkumu bylo zjistit vztah mezi copingovými strategiemi a oběťmi šikany na pracovišti v České republice. Byla použita dotazníková baterie sestávající z dotazníků NAQ-R (Negative Acts Questionnaire-Revised), vyhodnocující prevalenci a formy šikany na pracovišti a standardizovaného dotazníku OSI-R (Inventář pracovního stresu), který vyhodnocuje emoční a kognitivní strategie zvládání stresu a strategie řešení (osobní zdroje pro zvládnutí stresu). Výzkumný vzorek sestával z 464 učitelů základních škol, z toho 67 mužů a 388 žen. Existence významného negativního vztahu byla potvrzena mezi oběťmi šikany na pracovišti a všemi sledovanými strategiemi vyrovnávání: sociální podpora, relaxace, péče o sebe a racionální / kognitivní zvládání.

  • Czech name

    Efekt copingových strategií na šikanu na pracovišti u učitelů základních škol

  • Czech description

    Stres je v učitelské profesi důležité téma. Je úzce spjat s pracovní zátěží, nedostatkem učitelů, nevhodnými copingovými strategiemi a vysokou fl uktuací zaměstnanců. Významný nárůst stresu u učitelů základních škol vede k vysokému riziku výskytu šikany na pracovišti. Jednou z možností prevence je nalézt vhodné strategie zvládání stresu. Cílem výzkumu bylo zjistit vztah mezi copingovými strategiemi a oběťmi šikany na pracovišti v České republice. Byla použita dotazníková baterie sestávající z dotazníků NAQ-R (Negative Acts Questionnaire-Revised), vyhodnocující prevalenci a formy šikany na pracovišti a standardizovaného dotazníku OSI-R (Inventář pracovního stresu), který vyhodnocuje emoční a kognitivní strategie zvládání stresu a strategie řešení (osobní zdroje pro zvládnutí stresu). Výzkumný vzorek sestával z 464 učitelů základních škol, z toho 67 mužů a 388 žen. Existence významného negativního vztahu byla potvrzena mezi oběťmi šikany na pracovišti a všemi sledovanými strategiemi vyrovnávání: sociální podpora, relaxace, péče o sebe a racionální / kognitivní zvládání.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2019

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    14-25

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database