Analysis of Video Recording and its Use in Teaching Students at the University
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600102" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600102 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019" target="_blank" >10.7441/vu.2019</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza videozáznamu a jeho využití ve výuce studentů na vysoké škole
Original language description
Videostudie představují specifický výzkumný přístup, který mnohdy kombinuje tradiční postupy s metodologickými inovacemi. Na základě videozáznamu můžeme studentům přiblížit edukační realitu. Cílem příspěvku je seznámit s tvorbou a analýzou video záznamu a jeho následným využitím ve výuce u studentů Předškolní pedagogiky na vysokých školách. Hlavní metodou se stala analýza výsledků činnosti a s pořizováním videozáznamu jsme získávali kontextová data. Jedná se o informace o dítěti, které nám poslouží jako východisko pro následnou analýzu a vyhodnocení dat. Získaná data jsme následně rozkódovali. Součástí příspěvku je popis metodologie tvorby a zpracování videozáznamu. Dále se zaměřujeme na metodiku práce s videozáznamem a jeho využití jako vzdělávacího prostředku. V rámci výzkumu byly v mateřských školách provedeny videonahrávky, které byly zaměřeny na hru dítěte předškolního věku v posledním roce před vstupem do základní školy. Tyto video záznamy budou dále použity ve výuce studentů Učitelství pro mateřské školy a Předškolní pedagogika.
Czech name
Analýza videozáznamu a jeho využití ve výuce studentů na vysoké škole
Czech description
Videostudie představují specifický výzkumný přístup, který mnohdy kombinuje tradiční postupy s metodologickými inovacemi. Na základě videozáznamu můžeme studentům přiblížit edukační realitu. Cílem příspěvku je seznámit s tvorbou a analýzou video záznamu a jeho následným využitím ve výuce u studentů Předškolní pedagogiky na vysokých školách. Hlavní metodou se stala analýza výsledků činnosti a s pořizováním videozáznamu jsme získávali kontextová data. Jedná se o informace o dítěti, které nám poslouží jako východisko pro následnou analýzu a vyhodnocení dat. Získaná data jsme následně rozkódovali. Součástí příspěvku je popis metodologie tvorby a zpracování videozáznamu. Dále se zaměřujeme na metodiku práce s videozáznamem a jeho využití jako vzdělávacího prostředku. V rámci výzkumu byly v mateřských školách provedeny videonahrávky, které byly zaměřeny na hru dítěte předškolního věku v posledním roce před vstupem do základní školy. Tyto video záznamy budou dále použity ve výuce studentů Učitelství pro mateřské školy a Předškolní pedagogika.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Vysokoškolský učitel – vzdělávání, praktiky, pozice (sborník)
ISBN
978-80-7454-918-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
125-132
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati
Place of publication
Zlín
Event location
Zlín
Event date
Apr 11, 2019
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—