All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Real Level of Experience in Teaching Algorithms and Programming for IT Teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73596777" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73596777 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20673" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20673</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Reálná úroveň zkušeností s výukou algoritmizace a programování u učitelů informatických předmětů

  • Original language description

    Schopnost myslet jako informatik je jednou z důležitých kompetencí, které žákům umožňují další rozvoj a uplatnění nejen v informatických oborech, ale i v běžném životě. Tento stav je logickým důsledkem rozvoje společnosti, v níž informační a komunikační technologie hrají stále důležitější roli. Potřeba tohoto rozvoje se stálá stále palčivější a v dlouhodobější perspektivy navazuje na již zavedený koncept rozvoje informační gramotnosti, který je stále důležitý, nicméně v určitých oblastech již překonaný a je nutné jej revidovat či doplnit. Rozvoj a prosazování konceptu informatického myšlení je postaven na několika základních pilířích, přičemž jedním z nejdůležitějších je algoritmizace a programování. Nabízí se však otázka, zda učitelé informatických předmětů, kteří byli s ohledem na platná kurikula zaměřeni spíše na rozvoj digitální gramotnosti, jsou připraveni na implementaci této systémové změny. Na tuto otázku jsme hledali odpověď v rámci realizovaného výzkumu, jehož průběh a výsledky představuje předložená stať.

  • Czech name

    Reálná úroveň zkušeností s výukou algoritmizace a programování u učitelů informatických předmětů

  • Czech description

    Schopnost myslet jako informatik je jednou z důležitých kompetencí, které žákům umožňují další rozvoj a uplatnění nejen v informatických oborech, ale i v běžném životě. Tento stav je logickým důsledkem rozvoje společnosti, v níž informační a komunikační technologie hrají stále důležitější roli. Potřeba tohoto rozvoje se stálá stále palčivější a v dlouhodobější perspektivy navazuje na již zavedený koncept rozvoje informační gramotnosti, který je stále důležitý, nicméně v určitých oblastech již překonaný a je nutné jej revidovat či doplnit. Rozvoj a prosazování konceptu informatického myšlení je postaven na několika základních pilířích, přičemž jedním z nejdůležitějších je algoritmizace a programování. Nabízí se však otázka, zda učitelé informatických předmětů, kteří byli s ohledem na platná kurikula zaměřeni spíše na rozvoj digitální gramotnosti, jsou připraveni na implementaci této systémové změny. Na tuto otázku jsme hledali odpověď v rámci realizovaného výzkumu, jehož průběh a výsledky představuje předložená stať.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Technika a vzdelávanie

  • ISSN

    1338-9742

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    11-16

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-45632548789