The Real Level of Experience in Teaching Algorithms and Programming for IT Teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73596777" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73596777 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20673" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20673</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Reálná úroveň zkušeností s výukou algoritmizace a programování u učitelů informatických předmětů
Original language description
Schopnost myslet jako informatik je jednou z důležitých kompetencí, které žákům umožňují další rozvoj a uplatnění nejen v informatických oborech, ale i v běžném životě. Tento stav je logickým důsledkem rozvoje společnosti, v níž informační a komunikační technologie hrají stále důležitější roli. Potřeba tohoto rozvoje se stálá stále palčivější a v dlouhodobější perspektivy navazuje na již zavedený koncept rozvoje informační gramotnosti, který je stále důležitý, nicméně v určitých oblastech již překonaný a je nutné jej revidovat či doplnit. Rozvoj a prosazování konceptu informatického myšlení je postaven na několika základních pilířích, přičemž jedním z nejdůležitějších je algoritmizace a programování. Nabízí se však otázka, zda učitelé informatických předmětů, kteří byli s ohledem na platná kurikula zaměřeni spíše na rozvoj digitální gramotnosti, jsou připraveni na implementaci této systémové změny. Na tuto otázku jsme hledali odpověď v rámci realizovaného výzkumu, jehož průběh a výsledky představuje předložená stať.
Czech name
Reálná úroveň zkušeností s výukou algoritmizace a programování u učitelů informatických předmětů
Czech description
Schopnost myslet jako informatik je jednou z důležitých kompetencí, které žákům umožňují další rozvoj a uplatnění nejen v informatických oborech, ale i v běžném životě. Tento stav je logickým důsledkem rozvoje společnosti, v níž informační a komunikační technologie hrají stále důležitější roli. Potřeba tohoto rozvoje se stálá stále palčivější a v dlouhodobější perspektivy navazuje na již zavedený koncept rozvoje informační gramotnosti, který je stále důležitý, nicméně v určitých oblastech již překonaný a je nutné jej revidovat či doplnit. Rozvoj a prosazování konceptu informatického myšlení je postaven na několika základních pilířích, přičemž jedním z nejdůležitějších je algoritmizace a programování. Nabízí se však otázka, zda učitelé informatických předmětů, kteří byli s ohledem na platná kurikula zaměřeni spíše na rozvoj digitální gramotnosti, jsou připraveni na implementaci této systémové změny. Na tuto otázku jsme hledali odpověď v rámci realizovaného výzkumu, jehož průběh a výsledky představuje předložená stať.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
6
Pages from-to
11-16
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-45632548789