All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pragmatic Language Level in Preschool and Younger School-Aged Children

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73600354" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73600354 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://phdexistence.cz/wp-content/uploads/2020/06/PhdExistence2020.pdf" target="_blank" >https://phdexistence.cz/wp-content/uploads/2020/06/PhdExistence2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pragmatická jazyková rovina u dětí předškolního a mladšího školního věku

  • Original language description

    Pragmatická jazyková rovina představuje jednu ze čtyř jazykových rovin. Vedle této roviny hovoříme také o foneticko-fonologické, lexikálně-sémantické a morfologicko-syntaktické jazykové rovině. Pragmatická jazyková rovina představuje schopnost vyjádřit rozličné komunikační záměry. Těmi může být schopnost požádat o něco, vyjádřit své postoje a emoce, schopnost vést dialog a spontánně vyprávět. V současnosti se pragmatická jazyková rovina dostává do popředí zájmu logopedů především z důvodu vzrůstajícího tlaku společnosti na sociální kompetence a konverzační dovednosti jedince v edukačním i profesním prostředí. Příspěvek hodnotí schopnosti 9 jedinců předškolního a mladšího školního věku bez diagnostikované poruchy autistického spektra (u některých je přítomna artikulační porucha) a stejného počtu dětí stejné věkové kategorie s přidělenou diagnózou poruchy autistického spektra.

  • Czech name

    Pragmatická jazyková rovina u dětí předškolního a mladšího školního věku

  • Czech description

    Pragmatická jazyková rovina představuje jednu ze čtyř jazykových rovin. Vedle této roviny hovoříme také o foneticko-fonologické, lexikálně-sémantické a morfologicko-syntaktické jazykové rovině. Pragmatická jazyková rovina představuje schopnost vyjádřit rozličné komunikační záměry. Těmi může být schopnost požádat o něco, vyjádřit své postoje a emoce, schopnost vést dialog a spontánně vyprávět. V současnosti se pragmatická jazyková rovina dostává do popředí zájmu logopedů především z důvodu vzrůstajícího tlaku společnosti na sociální kompetence a konverzační dovednosti jedince v edukačním i profesním prostředí. Příspěvek hodnotí schopnosti 9 jedinců předškolního a mladšího školního věku bez diagnostikované poruchy autistického spektra (u některých je přítomna artikulační porucha) a stejného počtu dětí stejné věkové kategorie s přidělenou diagnózou poruchy autistického spektra.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    PhD existence 2020. Člověk a čas. Československá psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: Sborník odborných příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-5731-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    127-132

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Feb 3, 2020

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article