Informatics Teachers` Preferences with Respect to the Implementation of the Thematic Unit of Algoritmizing and Programming into Teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73600853" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73600853 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.pdf.upol.cz/ktiv/veda/konference-tvv/" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/ktiv/veda/konference-tvv/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Názory učitelů informatiky na implementaci tematického celku algoritmizace a programování do výuky
Original language description
Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (computional thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jedním z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. V této diskuzi stále častěji rezonuje názor, že hlavním nástrojem pro další rozvoj v této oblasti je zavedení povinného tematického celku zaměřeného na výuku algoritmizace a programování, který se má stát hlavním průřezovým tématem napříč jednotlivými věkovými kategoriemi žáků a studentů. Při implementaci inovovaného kurikula informatických předmětů je potřebné brát v potaz i preference a názory aktérů vlastní změny – učitelů informatických předmětů, kteří budou výuku nově zaváděného tematického celku ve výuce realizovat. Jaké jsou tedy preference učitelů informatických předmětů v případě zavedení nového tematického celku zaměřeného na algoritmizaci a programování do výuky? Toto je jedna z otázek, na které jsme se snažili najít odpověď pomocí realizovaného výzkumného šetření, o jehož průběhu a výsledcích pojednává předložená stať.
Czech name
Názory učitelů informatiky na implementaci tematického celku algoritmizace a programování do výuky
Czech description
Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (computional thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jedním z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. V této diskuzi stále častěji rezonuje názor, že hlavním nástrojem pro další rozvoj v této oblasti je zavedení povinného tematického celku zaměřeného na výuku algoritmizace a programování, který se má stát hlavním průřezovým tématem napříč jednotlivými věkovými kategoriemi žáků a studentů. Při implementaci inovovaného kurikula informatických předmětů je potřebné brát v potaz i preference a názory aktérů vlastní změny – učitelů informatických předmětů, kteří budou výuku nově zaváděného tematického celku ve výuce realizovat. Jaké jsou tedy preference učitelů informatických předmětů v případě zavedení nového tematického celku zaměřeného na algoritmizaci a programování do výuky? Toto je jedna z otázek, na které jsme se snažili najít odpověď pomocí realizovaného výzkumného šetření, o jehož průběhu a výsledcích pojednává předložená stať.
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
—
Publisher/client name
—
Version
—
Carrier ID
—