All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Informatics teachers` preferences with respect to the implementation of the thematic unit of algoritmizing and programming into teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605622" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605622 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202002-0004_preference_ucitelu_informatiky_pri_implementaci_tematickeho_celku_algoritmizace_a_programovani_do_vyuky.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202002-0004_preference_ucitelu_informatiky_pri_implementaci_tematickeho_celku_algoritmizace_a_programovani_do_vyuky.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.014" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.014</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Preference učitelů informatiky při implementaci tematického celku algoritmizace a programování do výuky

  • Original language description

    Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (computional thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jedním z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. V této diskuzi stále častěji rezonuje názor, že hlavním nástrojem pro další rozvoj v této oblasti je zavedení povinného tematického celku zaměřeného na výuku algoritmizace a programování, který se má stát hlavním průřezovým tématem napříč jednotlivými věkovými kategoriemi žáků a studentů. Při implementaci inovovaného kurikula informatických předmětů je potřebné brát v potaz i preference a názory aktérů vlastní změny – učitelů informatických předmětů, kteří budou výuku nově zaváděného tematického celku ve výuce realizovat. Jaké jsou tedy preference učitelů informatických předmětů v případě zavedení nového tematického celku zaměřeného na algoritmizaci a programování do výuky? Toto je jedna z otázek, na které jsme se snažili najít odpověď pomocí realizovaného výzkumného šetření, o jehož průběhu a výsledcích pojednává předložená stať.

  • Czech name

    Preference učitelů informatiky při implementaci tematického celku algoritmizace a programování do výuky

  • Czech description

    Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (computional thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jedním z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. V této diskuzi stále častěji rezonuje názor, že hlavním nástrojem pro další rozvoj v této oblasti je zavedení povinného tematického celku zaměřeného na výuku algoritmizace a programování, který se má stát hlavním průřezovým tématem napříč jednotlivými věkovými kategoriemi žáků a studentů. Při implementaci inovovaného kurikula informatických předmětů je potřebné brát v potaz i preference a názory aktérů vlastní změny – učitelů informatických předmětů, kteří budou výuku nově zaváděného tematického celku ve výuce realizovat. Jaké jsou tedy preference učitelů informatických předmětů v případě zavedení nového tematického celku zaměřeného na algoritmizaci a programování do výuky? Toto je jedna z otázek, na které jsme se snažili najít odpověď pomocí realizovaného výzkumného šetření, o jehož průběhu a výsledcích pojednává předložená stať.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    13

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    68-77

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database