Development of Technical Thinking in the Wake of the Development of Digital Literacy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73601487" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73601487 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://jtie.upol.cz/artkey/jti-202002-0007_rozvoj_technickeho_mysleni_v_navaznosti_na_rozvoj_digitalni_gramotnosti.php" target="_blank" >https://jtie.upol.cz/artkey/jti-202002-0007_rozvoj_technickeho_mysleni_v_navaznosti_na_rozvoj_digitalni_gramotnosti.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.014" target="_blank" >10.5507/jtie.2020.014</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj technického myšlení v návaznosti na rozvoj digitální gramotnosti
Original language description
:V současné době se otázka gramotnosti stala poměrně zásadním společenským fenoménem, který se vyvíjí spolu s rozvojem společnosti. Tyto dovednosti v historii lidstva nebývaly samozřejmostí. Dnes je situace ve většině světa jiná a míra gramotnosti se tak stala vlastně ukazatelem kulturní vyspělosti. Zabýváme-li se tedy pojmem digitální gramotnost, pojmem, který se stal fenoménem dnešní doby technologicky vyspělé společnosti, logicky zde vidíme vazbu mezi technickým myšlením, technickou gramotností (v tomto případě spíše technologickou gramotností) a gramotností digitální. Příspěvek se zabývá studií možných aspektů rozvoje technického myšlení a tím, jak jsou ovlivňovány, případně podporovány či jaké zákonitosti se projevují v této oblasti spolu s rozvojem digitální gramotnosti.
Czech name
Rozvoj technického myšlení v návaznosti na rozvoj digitální gramotnosti
Czech description
:V současné době se otázka gramotnosti stala poměrně zásadním společenským fenoménem, který se vyvíjí spolu s rozvojem společnosti. Tyto dovednosti v historii lidstva nebývaly samozřejmostí. Dnes je situace ve většině světa jiná a míra gramotnosti se tak stala vlastně ukazatelem kulturní vyspělosti. Zabýváme-li se tedy pojmem digitální gramotnost, pojmem, který se stal fenoménem dnešní doby technologicky vyspělé společnosti, logicky zde vidíme vazbu mezi technickým myšlením, technickou gramotností (v tomto případě spíše technologickou gramotností) a gramotností digitální. Příspěvek se zabývá studií možných aspektů rozvoje technického myšlení a tím, jak jsou ovlivňovány, případně podporovány či jaké zákonitosti se projevují v této oblasti spolu s rozvojem digitální gramotnosti.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
93-101
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—