Selected Aspects of Forming the Professional Beliefs of Beginning Teachers I.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73603528" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73603528 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333183414" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333183414</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů I.
Original language description
Profesní přesvědčení začínajícího učitele je multifaktoriální fenomén, který není pouhým teoretickým konstruktem, ale formuje se po celý život učitele, často dříve, než nastoupí do praxe. Profiluje se do dvou odlišných složek, stabilní a epizodní. Obecně reprezentuje učitelovu osobní individuální víru v profesi, i sebe sama v ní obstát. V rámci dlouhodobého kvalitativního výzkumu bylo našim cílem nalézt souvislosti mezi formováním profesního přesvědčení, jeho reflexí a vlivem na učitele v profesním životě. Máme za to, že se podařilo prokázat, že se jedná o živý a každodenně žitý fenomén, o který se začínající učitel opírá při řešení situací profesní reality a je důležité ho ovlivňovat v pregraduální přípravě i prvních letech praxe učitele.
Czech name
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů I.
Czech description
Profesní přesvědčení začínajícího učitele je multifaktoriální fenomén, který není pouhým teoretickým konstruktem, ale formuje se po celý život učitele, často dříve, než nastoupí do praxe. Profiluje se do dvou odlišných složek, stabilní a epizodní. Obecně reprezentuje učitelovu osobní individuální víru v profesi, i sebe sama v ní obstát. V rámci dlouhodobého kvalitativního výzkumu bylo našim cílem nalézt souvislosti mezi formováním profesního přesvědčení, jeho reflexí a vlivem na učitele v profesním životě. Máme za to, že se podařilo prokázat, že se jedná o živý a každodenně žitý fenomén, o který se začínající učitel opírá při řešení situací profesní reality a je důležité ho ovlivňovat v pregraduální přípravě i prvních letech praxe učitele.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
JUVENILIA PAEDAGOGICA 2020 Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov - zborník prispevkov
ISBN
978-80-568-0337-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
109-114
Publisher name
Trnavská univerzita
Place of publication
Trnava
Event location
Trnava
Event date
Feb 7, 2020
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—