All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Selected Aspects of Forming the Professional Beliefs of Beginning Teachers I.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73603528" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73603528 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333183414" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333183414</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů I.

  • Original language description

    Profesní přesvědčení začínajícího učitele je multifaktoriální fenomén, který není pouhým teoretickým konstruktem, ale formuje se po celý život učitele, často dříve, než nastoupí do praxe. Profiluje se do dvou odlišných složek, stabilní a epizodní. Obecně reprezentuje učitelovu osobní individuální víru v profesi, i sebe sama v ní obstát. V rámci dlouhodobého kvalitativního výzkumu bylo našim cílem nalézt souvislosti mezi formováním profesního přesvědčení, jeho reflexí a vlivem na učitele v profesním životě. Máme za to, že se podařilo prokázat, že se jedná o živý a každodenně žitý fenomén, o který se začínající učitel opírá při řešení situací profesní reality a je důležité ho ovlivňovat v pregraduální přípravě i prvních letech praxe učitele.

  • Czech name

    Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů I.

  • Czech description

    Profesní přesvědčení začínajícího učitele je multifaktoriální fenomén, který není pouhým teoretickým konstruktem, ale formuje se po celý život učitele, často dříve, než nastoupí do praxe. Profiluje se do dvou odlišných složek, stabilní a epizodní. Obecně reprezentuje učitelovu osobní individuální víru v profesi, i sebe sama v ní obstát. V rámci dlouhodobého kvalitativního výzkumu bylo našim cílem nalézt souvislosti mezi formováním profesního přesvědčení, jeho reflexí a vlivem na učitele v profesním životě. Máme za to, že se podařilo prokázat, že se jedná o živý a každodenně žitý fenomén, o který se začínající učitel opírá při řešení situací profesní reality a je důležité ho ovlivňovat v pregraduální přípravě i prvních letech praxe učitele.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    JUVENILIA PAEDAGOGICA 2020 Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov - zborník prispevkov

  • ISBN

    978-80-568-0337-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    109-114

  • Publisher name

    Trnavská univerzita

  • Place of publication

    Trnava

  • Event location

    Trnava

  • Event date

    Feb 7, 2020

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article