Professional Beliefs in the Life Story of a Beginning Teacher
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605536" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605536 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185422" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185422</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Profesní přesvědčení v životním příběhu začínajícího učitele
Original language description
Předkládaná empirická studie je realizována v biografickém designu na pozadí životního příběhu. Cílem studie je ověřit, zda v životním příběhu učitele najdeme odkazy o jevu profesní přesvědčení a ve kterých kritických bodech profesní života se u učitelů formuje a projevuje. Výzkum je prováděn kvalitativně a je součástí dlouhodobého výzkumného záměru s názvem Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů. Pro tuto studii byly vybrány dva extrémní případy, učitelka, která zůstává v povolání s nadšením, učitel, který opustil profese po roce. Ukazuje se, že kritické body jejich profesního životního příběhu ve vztahu ke generování profesního přesvědčení jsou identické, i když se nedemonstrují ve stejné kvalitě.
Czech name
Profesní přesvědčení v životním příběhu začínajícího učitele
Czech description
Předkládaná empirická studie je realizována v biografickém designu na pozadí životního příběhu. Cílem studie je ověřit, zda v životním příběhu učitele najdeme odkazy o jevu profesní přesvědčení a ve kterých kritických bodech profesní života se u učitelů formuje a projevuje. Výzkum je prováděn kvalitativně a je součástí dlouhodobého výzkumného záměru s názvem Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů. Pro tuto studii byly vybrány dva extrémní případy, učitelka, která zůstává v povolání s nadšením, učitel, který opustil profese po roce. Ukazuje se, že kritické body jejich profesního životního příběhu ve vztahu ke generování profesního přesvědčení jsou identické, i když se nedemonstrují ve stejné kvalitě.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Edukácia
ISBN
—
ISSN
1339-8725
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
129-134
Publisher name
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Place of publication
Košice
Event location
Košice
Event date
Jul 15, 2020
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—