All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Partial pilot testing results of the new concept of technical education at lower secondary schools in the Czech republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605272" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605272 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/magno/jti/2020/mn2.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/magno/jti/2020/mn2.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2021.001" target="_blank" >10.5507/jtie.2021.001</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dílčí výsledky pilotního ověřování nového pojetí technického vzdělávání na základních školách v České republice

  • Original language description

    Příspěvek představuje dílčí výsledky pilotního ověřování nově formulovaných očekávaných výstupů učení s využitím inovativně pojatých metodických materiálů. Na základě přímého kontaktu se školní praxí dává odpověď na to, zda koncepce rozvoje technického myšlení, technické tvořivosti a praktických činností rozpracovaná pro druhý stupeň základních škol skutečně odpovídá možnostem škol, vyučujících a především žáků. Bylo zjištěno, že ne všechny očekávané výsledky jsou školy ochotny realizovat ve stejné míře. Ukázalo se, že ochota škol odráží nejen materiální zabezpečení, které má škola k dispozici, ale i nastavenou filozofii vzdělávání školy, názory a rozhodnutí zřizovatele, a též rovinu lidských zdrojů – konkrétně přítomnost či nepřítomnost aprobovaného učitele.

  • Czech name

    Dílčí výsledky pilotního ověřování nového pojetí technického vzdělávání na základních školách v České republice

  • Czech description

    Příspěvek představuje dílčí výsledky pilotního ověřování nově formulovaných očekávaných výstupů učení s využitím inovativně pojatých metodických materiálů. Na základě přímého kontaktu se školní praxí dává odpověď na to, zda koncepce rozvoje technického myšlení, technické tvořivosti a praktických činností rozpracovaná pro druhý stupeň základních škol skutečně odpovídá možnostem škol, vyučujících a především žáků. Bylo zjištěno, že ne všechny očekávané výsledky jsou školy ochotny realizovat ve stejné míře. Ukázalo se, že ochota škol odráží nejen materiální zabezpečení, které má škola k dispozici, ale i nastavenou filozofii vzdělávání školy, názory a rozhodnutí zřizovatele, a též rovinu lidských zdrojů – konkrétně přítomnost či nepřítomnost aprobovaného učitele.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    12

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    164-175

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database