Partial pilot testing results of the new concept of technical education at lower secondary schools in the Czech republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605272" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605272 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/magno/jti/2020/mn2.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/magno/jti/2020/mn2.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2021.001" target="_blank" >10.5507/jtie.2021.001</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dílčí výsledky pilotního ověřování nového pojetí technického vzdělávání na základních školách v České republice
Original language description
Příspěvek představuje dílčí výsledky pilotního ověřování nově formulovaných očekávaných výstupů učení s využitím inovativně pojatých metodických materiálů. Na základě přímého kontaktu se školní praxí dává odpověď na to, zda koncepce rozvoje technického myšlení, technické tvořivosti a praktických činností rozpracovaná pro druhý stupeň základních škol skutečně odpovídá možnostem škol, vyučujících a především žáků. Bylo zjištěno, že ne všechny očekávané výsledky jsou školy ochotny realizovat ve stejné míře. Ukázalo se, že ochota škol odráží nejen materiální zabezpečení, které má škola k dispozici, ale i nastavenou filozofii vzdělávání školy, názory a rozhodnutí zřizovatele, a též rovinu lidských zdrojů – konkrétně přítomnost či nepřítomnost aprobovaného učitele.
Czech name
Dílčí výsledky pilotního ověřování nového pojetí technického vzdělávání na základních školách v České republice
Czech description
Příspěvek představuje dílčí výsledky pilotního ověřování nově formulovaných očekávaných výstupů učení s využitím inovativně pojatých metodických materiálů. Na základě přímého kontaktu se školní praxí dává odpověď na to, zda koncepce rozvoje technického myšlení, technické tvořivosti a praktických činností rozpracovaná pro druhý stupeň základních škol skutečně odpovídá možnostem škol, vyučujících a především žáků. Bylo zjištěno, že ne všechny očekávané výsledky jsou školy ochotny realizovat ve stejné míře. Ukázalo se, že ochota škol odráží nejen materiální zabezpečení, které má škola k dispozici, ale i nastavenou filozofii vzdělávání školy, názory a rozhodnutí zřizovatele, a též rovinu lidských zdrojů – konkrétně přítomnost či nepřítomnost aprobovaného učitele.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
164-175
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—