The concept of didactic categories in primary school environment in Ukraine
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73597498" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73597498 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pojetí vybraných didaktických kategorií v prostředí základní školy na Ukrajině
Original language description
V příspěvku se zabýváme pojetím vybraných didaktických kategorií v prostředí základní školy na Ukrajině. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak jsou tyto didaktické kategorie (výukové cíle, organizační formy, výukové metody, hodnocení žáků, vyučovací styl a didaktické pomůcky) aplikovány učiteli v základních školách na Ukrajině. Dále jsme zjišťovali, v jakém vztahu je pojetí těchto kategorií učiteli k formování hodnoty vzdělání u žáků v kontextu daného socio-kulturního prostředí. Data byla získána pomocí techniky strukturovaného pozorování výuky patnácti vyučovacích hodin v základních školách a čtyř polo-strukturovaných rozhovorů s ukrajinskými učiteli. Vyhodnocení dat bylo provedeno pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování.
Czech name
Pojetí vybraných didaktických kategorií v prostředí základní školy na Ukrajině
Czech description
V příspěvku se zabýváme pojetím vybraných didaktických kategorií v prostředí základní školy na Ukrajině. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak jsou tyto didaktické kategorie (výukové cíle, organizační formy, výukové metody, hodnocení žáků, vyučovací styl a didaktické pomůcky) aplikovány učiteli v základních školách na Ukrajině. Dále jsme zjišťovali, v jakém vztahu je pojetí těchto kategorií učiteli k formování hodnoty vzdělání u žáků v kontextu daného socio-kulturního prostředí. Data byla získána pomocí techniky strukturovaného pozorování výuky patnácti vyučovacích hodin v základních školách a čtyř polo-strukturovaných rozhovorů s ukrajinskými učiteli. Vyhodnocení dat bylo provedeno pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV: Výzvy pro učitele v 21. století: recenzovaný sborník
ISBN
978-80-244-5885-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
59-66
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Nov 6, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—