All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The concept of didactic categories in primary school environment in Ukraine

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73597498" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73597498 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pojetí vybraných didaktických kategorií v prostředí základní školy na Ukrajině

  • Original language description

    V příspěvku se zabýváme pojetím vybraných didaktických kategorií v prostředí základní školy na Ukrajině. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak jsou tyto didaktické kategorie (výukové cíle, organizační formy, výukové metody, hodnocení žáků, vyučovací styl a didaktické pomůcky) aplikovány učiteli v základních školách na Ukrajině. Dále jsme zjišťovali, v jakém vztahu je pojetí těchto kategorií učiteli k formování hodnoty vzdělání u žáků v kontextu daného socio-kulturního prostředí. Data byla získána pomocí techniky strukturovaného pozorování výuky patnácti vyučovacích hodin v základních školách a čtyř polo-strukturovaných rozhovorů s ukrajinskými učiteli. Vyhodnocení dat bylo provedeno pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování.

  • Czech name

    Pojetí vybraných didaktických kategorií v prostředí základní školy na Ukrajině

  • Czech description

    V příspěvku se zabýváme pojetím vybraných didaktických kategorií v prostředí základní školy na Ukrajině. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak jsou tyto didaktické kategorie (výukové cíle, organizační formy, výukové metody, hodnocení žáků, vyučovací styl a didaktické pomůcky) aplikovány učiteli v základních školách na Ukrajině. Dále jsme zjišťovali, v jakém vztahu je pojetí těchto kategorií učiteli k formování hodnoty vzdělání u žáků v kontextu daného socio-kulturního prostředí. Data byla získána pomocí techniky strukturovaného pozorování výuky patnácti vyučovacích hodin v základních školách a čtyř polo-strukturovaných rozhovorů s ukrajinskými učiteli. Vyhodnocení dat bylo provedeno pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV: Výzvy pro učitele v 21. století: recenzovaný sborník

  • ISBN

    978-80-244-5885-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    59-66

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Nov 6, 2019

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article