Opinions of Computer Science Teachers on the Content of the Planned Change of the FEP for the Area of Information and Communication Technologies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73603344" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73603344 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20816" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20816</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Názory učitelů informatiky na obsah chystané změny RVP pro oblast informační a komunikační technologie
Original language description
Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (z anglického computational thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jednou z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. Klíčovým pro rozvoj tohoto konceptu v našich podmínkách se stal dokument Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, který rozpracovává základní klíčové oblasti pro rozvoj informatického myšlení v podmínkách výuky informatických předmětů. Jaká je tedy situace v oblasti informovanosti a akceptace chystané změny kurikula pro vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie z pohledu učitelů informatických předmětů na 2. stupni základních škol a víceletých gymnázií? Jaké jsou jejich názory na obsah této chystané změny, jež je jednou z důležitých složek prosazování konceptu Computational thinking? Na tyto otázky jsme hledali odpověď v rámci realizovaného výzkumu, jehož průběh a výsledky představuje předložená stať.
Czech name
Názory učitelů informatiky na obsah chystané změny RVP pro oblast informační a komunikační technologie
Czech description
Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (z anglického computational thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jednou z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. Klíčovým pro rozvoj tohoto konceptu v našich podmínkách se stal dokument Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, který rozpracovává základní klíčové oblasti pro rozvoj informatického myšlení v podmínkách výuky informatických předmětů. Jaká je tedy situace v oblasti informovanosti a akceptace chystané změny kurikula pro vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie z pohledu učitelů informatických předmětů na 2. stupni základních škol a víceletých gymnázií? Jaké jsou jejich názory na obsah této chystané změny, jež je jednou z důležitých složek prosazování konceptu Computational thinking? Na tyto otázky jsme hledali odpověď v rámci realizovaného výzkumu, jehož průběh a výsledky představuje předložená stať.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2020
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
6
Pages from-to
19-24
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—