All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Opinions of Computer Science Teachers on the Content of the Planned Change of the FEP for the Area of Information and Communication Technologies

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73603344" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73603344 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20816" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20816</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Názory učitelů informatiky na obsah chystané změny RVP pro oblast informační a komunikační technologie

  • Original language description

    Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (z anglického computational thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jednou z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. Klíčovým pro rozvoj tohoto konceptu v našich podmínkách se stal dokument Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, který rozpracovává základní klíčové oblasti pro rozvoj informatického myšlení v podmínkách výuky informatických předmětů. Jaká je tedy situace v oblasti informovanosti a akceptace chystané změny kurikula pro vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie z pohledu učitelů informatických předmětů na 2. stupni základních škol a víceletých gymnázií? Jaké jsou jejich názory na obsah této chystané změny, jež je jednou z důležitých složek prosazování konceptu Computational thinking? Na tyto otázky jsme hledali odpověď v rámci realizovaného výzkumu, jehož průběh a výsledky představuje předložená stať.

  • Czech name

    Názory učitelů informatiky na obsah chystané změny RVP pro oblast informační a komunikační technologie

  • Czech description

    Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (z anglického computational thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jednou z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. Klíčovým pro rozvoj tohoto konceptu v našich podmínkách se stal dokument Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, který rozpracovává základní klíčové oblasti pro rozvoj informatického myšlení v podmínkách výuky informatických předmětů. Jaká je tedy situace v oblasti informovanosti a akceptace chystané změny kurikula pro vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie z pohledu učitelů informatických předmětů na 2. stupni základních škol a víceletých gymnázií? Jaké jsou jejich názory na obsah této chystané změny, jež je jednou z důležitých složek prosazování konceptu Computational thinking? Na tyto otázky jsme hledali odpověď v rámci realizovaného výzkumu, jehož průběh a výsledky představuje předložená stať.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Technika a vzdelávanie

  • ISSN

    1338-9742

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2020

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    19-24

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database