Competences and professional teacher competences as the basic terminological concepts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605955" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605955 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202101-0001_kompetence_a_profesni_kompetence_ucitele_jako_zakladni_terminologicke_pojmy.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202101-0001_kompetence_a_profesni_kompetence_ucitele_jako_zakladni_terminologicke_pojmy.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2021.002" target="_blank" >10.5507/tvv.2021.002</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kompetence a profesní kompetence učitele jako základní terminologické pojmy
Original language description
V odborné literatuře se velmi často setkáváme s pojmem kompetence, nejčastěji v kontextu vzdělávání s odvozeným pojmem profesní kompetence učitele. V těchto odborných pojmech panuje výrazná nejednotnost. Cílem předkládaného příspěvku je provedení analýzy odborných zdrojů, které se těmito pojmy zabývají a předložit význam pojmů kompetence a profesní kompetence učitele v kontextu současné pedagogické teorie. Logicky příspěvek nejprve analyzuje pojem kompetence a následně analyzuje odvozený pojem profesní kompetence učitele.
Czech name
Kompetence a profesní kompetence učitele jako základní terminologické pojmy
Czech description
V odborné literatuře se velmi často setkáváme s pojmem kompetence, nejčastěji v kontextu vzdělávání s odvozeným pojmem profesní kompetence učitele. V těchto odborných pojmech panuje výrazná nejednotnost. Cílem předkládaného příspěvku je provedení analýzy odborných zdrojů, které se těmito pojmy zabývají a předložit význam pojmů kompetence a profesní kompetence učitele v kontextu současné pedagogické teorie. Logicky příspěvek nejprve analyzuje pojem kompetence a následně analyzuje odvozený pojem profesní kompetence učitele.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Volume of the periodical
14
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
4-12
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—