Activating teaching methods which contribute to the development of the reading literacy of pupils at the Czech elementary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605956" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605956 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/04/ONLINE-SBORNIK-2019.pdf" target="_blank" >http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/04/ONLINE-SBORNIK-2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aktivizační metody přispívající k rozvoji čtenářské gramotnosti u žáků na prvním stupni českých základních škol
Original language description
V příspěvku se zaměříme na využití aktivizačních metod ve výuce na prvním stupni českých základních škol. Smyslem zavádění aktivizačních metod do škol je vést žáky k vyšší participaci ve výuce. Díky těmto metodám získává žák aktivnější kompetence v oblasti gramotností. Žáci si rychleji a trvaleji osvojují poznatky tím, že se aktivně zapojí do vyučování. Cílem příspěvku je zjistit prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu (analýza příprav učitelů, přímého pozorování a rozhovorem s učiteli v rámci kvalitativního výzkumu), zda učitelé znají a využívají v současných českých základních školách aktivizační metody, které rozvíjí čtenářskou gramotnost ve výuce.
Czech name
Aktivizační metody přispívající k rozvoji čtenářské gramotnosti u žáků na prvním stupni českých základních škol
Czech description
V příspěvku se zaměříme na využití aktivizačních metod ve výuce na prvním stupni českých základních škol. Smyslem zavádění aktivizačních metod do škol je vést žáky k vyšší participaci ve výuce. Díky těmto metodám získává žák aktivnější kompetence v oblasti gramotností. Žáci si rychleji a trvaleji osvojují poznatky tím, že se aktivně zapojí do vyučování. Cílem příspěvku je zjistit prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu (analýza příprav učitelů, přímého pozorování a rozhovorem s učiteli v rámci kvalitativního výzkumu), zda učitelé znají a využívají v současných českých základních školách aktivizační metody, které rozvíjí čtenářskou gramotnost ve výuce.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV: Výzvy pro učitele v 21. století: recenzovaný sborník
ISBN
978-80-244-5886-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
22-27
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Nov 6, 2019
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—